بخش هایی از مناجات امام سجاد (ع)


امام سجاد «ع»: ‌ دعای مؤمن از سه حال خارج نیست: یا برایش ذخیره میگردد، یا در دنیا برآورده میشود، یا بلایی کـه می خواهد بـه او برسد دفع میکند. بخش هایی از مناجات های‌ امام سجاد «ع» اى خداى من اگر در پیشگاه تو بگریم تا پلک هاى چشمانم بیافتد، و بـه اواز بلند بنالم تا صدایم قطع گردد، و دربرابر تو بایستم تا پاهایم ورم کند، و براى تو رکوع کنم تا...

بخش هایی از مناجات امام سجاد (ع)

امام سجاد «ع»:

دعای مؤمن از سه حال خارج نیست:
یا برایش ذخیره میگردد، یا در دنیا برآورده میشود، یا بلایی کـه می خواهد بـه او برسد دفع میکند.

بخش هایی از مناجات های‌ امام سجاد «ع»

اى خداى من اگر در پیشگاه تو بگریم تا پلک هاى چشمانم بیافتد، و بـه اواز بلند بنالم تا صدایم قطع گردد، و دربرابر تو بایستم تا پاهایم ورم کند، و براى تو رکوع کنم تا استخوان پشتم از جا کنده شود، و تو را سجده نمایم تا این که سیاهى« یا کاسه» چشم هایم پنهان شود« بـه گودى رود» و همه ی عمر خاک زمین بخورم و تا آخر زندگى آب خاکستر آلود بیاشامم، و در میان این ‏ها بـه ذکر تو گویا باشم تا زبانم کند شود، سپس از شرمندگى از تو چشم بـه اطراف آسمان نیاندازم، با این رفتارها سزاوار از بین بردن گناهى از گناهانم نمی‌گردم.

بخش هایی از مناجات امام سجاد (ع)

امام سجاد «ع» می‌فرمایند:

گناهانى که از استجابت دعا جلوگیرى مى کنند عبارت اند از:
بد نیّتى،
بدی و خباثتِ باطن،
دو رویى و نِفاق با برادران،
باور نداشتن بـه اجابت دعا،
بـه تأخیر انداختن نمازهاى واجب تا ان که وقتشان بگذرد،
تقرّب نجستن بـه خداى عزّوجلّ با نیکوکاری و صدقه،
بد زبانى و زشتگویى.

«معانى الأخبار، ص ۲۷۱»

صدقه، بلا را دفع مى کند و مؤثرترین داروست؛ صدقه، قضاى حتمى را دفع مى کند و چیزى جز دعاء و صدقه درد و بیماری‌ها را از بین نمیبرد!


پیامبر خدا «ص»

«بحار الأنوار: 96/137/71»

بخش هایی از مناجات امام سجاد (ع)

مناجات زیبا از امام سجاد علیه السلام

خداوندا مرا مکلّف بـه تکلیفى ساخته ‏اى کـه خودت از من بـه ان کار توانا ترى، و قدرتت بر ان و بر من بیش از قدرت من اسـت، پس چنانم کن کـه باعث رضاى تو از من باشد، و از من انچه را کـه موجب رضاى توست برگیر آنگونه کـه بـه سلامت من لطمه‏ اى نزند.

خداوندا، مرا طاقت بر سختى و مشقت، و شکیبایى بر بلا، و قدرت بر تنگدستى نیست، پس روزیم را منع مکن، و مرا بـه خلق خود وامگذار، بلکه خود بـه تنهایى نیازم را برآور، و خودت کارساز من باش، و بـه چشم محبت بـه من بنگر، ودر همه ی امورم مصالح مرا درنظر گیر، چون اگر مرا بـه خود واگذارى در کارم فرومانم، و بـه کارى کـه مصلحت من در ان اسـت نپردازم، و اگر مرا بـه بندگانت واگذارى روى درهم کشند، و اگر بـه اقوامم حوالت دهى محرومم سازند، و اگر عطا کنند عطایى اندک و پردردسر دهند، و بر من منّت بسیار گذارند، و بیش از حد نکوهشم نمایند، پس اى خداوند، بـه فضلت بى‏نیازم کن، و بـه بزرگیت مرتبه ‏ام بلند گردان، و بـه عطاى گسترده ‏ات دستم را گشاده ساز، و بـه رحمتت در کلّ امور کفایتم کن، بارخدایا بر محمد و آلش سلام.

بخش هایی از مناجات امام سجاد (ع)

امام سجاد «ع»:

راه شناخت کامل بودن دین مسلمان بـه اینهاست:

سخنان بی معنی و بیهوده نمى گوید، کمتر بحث و جدل مى کند، بردبار، صبور و خوش اخلاق اسـت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی