تشکیلات فلسطین تصمیم های آمریکا درباره قدس را مردود دانست


تشکیلات فلسطین تصمیم های آمریکا درباره قدس را مردود دانست

تهران - ایرنا - سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، هرگونه تصمیم آمریکا درباره قدس اشغالی و اعلام آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را مردود عنوان کرد آن را مغایر با قانون بین الملل دانست.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، نبیل ابو ردینه خاطرنشان کرد که موضع ما در این باره ثابت است و خواستار پایان اشغالگری اسرائیل بر سرزمین های فلسطینی واقع در مرزهای ۱۹۶۷و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف هستیم.

وی طرح موسوم به «معامله قرن» را مردود خواند و گفت: رهبری فلسطین اقداماتی را برای حفظ حقوق قانونی فلسطینیان اعلام خواهد کرد و ما اسرائیل را به عنوان حکومت اشغالگر کاملا مسئول می دانیم.

اظهارات ابوردینه در حالی است که رسانه ها و برخی منابع روز پنجشنبه از نزدیک بودن رونمایی از طرح آمریکایی- صهیونیستی موسوم به معامله قرن خبر دادند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی سفید را به منظور آگاهی از معامله قرن برای هفته آینده به واشنگتن دعوت کرده است.

مقام‌های آمریکایی در چند روز گذشته در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس مشغول مذاکره با مقام‌های کشورهای دیگر درباره معامله قرن بوده‌اند.

طرح ننگین معامله قرن که توسط دولت آمریکا ارائه شده است شامل انضمام کامل قدس و شهرک‌های موجود در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی و نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر