طفره رفتن اسپر از دادن اطلاعات درباره تلفات انتقام موشکی ایران


طفره رفتن اسپر از دادن اطلاعات درباره تلفات انتقام موشکی ایران

وزیر دفاع آمریکا از دادن اطلاعات و آمار درباره تلفات پاسخ موشکی ایران و حمله به پایگاه امریکایی عین الاسد در عراق، طفره رفت.

طفره رفتن اسپر از دادن اطلاعات درباره تلفات انتقام موشکی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از دادن اطلاعات و آمار درباره تلفات پاسخ موشکی ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی و همراهانش به دست ارتش تروریست آمریکا طفره رفت.

باربارا استار، خبرنگار دفاعی شبکه خبری سی‌ان‌ان در پیامی در توییتر نوشت: «یک خبرنگار از اسپر پرسیده چند نفر در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد زخمی شده‌اند؛ اسپر در پاسخ گفت: من از این ارقام خبر ندارم... این چیزی است که می‌توانیم اطلاعاتش را برایتان در بیاوریم. این‌ها نوعاً مسائلی هستند که ما درباره آن‌ها گزارش نمی‌دهیم.»

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد مدعی شده بود هیچ آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است. او و سایر مقام‌های دولت ترامپ در روز‌های گذشته به دلیل پنهان‌کاری و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها درباره تلفات حمله ایران تحت فشار قرار گرفته‌اند.

مارک اسپر پیش از این همانند ترامپ سعی در کوچک‌نمایی تلفات انتقام موشکی ایران را داشت. او مدعی شد سربازانی که در عین‌الاسد زخمی شده‌اند تحت مداوای سرپایی قرار گرفته‌اند.

اسپر گفت: تا حد زیادی آن‌ها بیماران سرپایی هستند. بنابراین، اگر واقعاً علاقه دارید می‌توانیم پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: افزایش شمار تلفات پاسخ موشکی ایران در اعتراف پنتاگون

کنایه مورفی به ترامپ: کسی برای سردرد به آلمان اعزام نمی‌شود

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!»

ترامپ در پاسخ به سوال یک خبرنگار در این نشست که از او پرسید: «درباره ضربات مغزی احتمالی چطور؟» گفت: «آن‌ها چند روز بعد در این باره به من گفته بودند. شما باید از وزارت دفاع بپرسید. من این‌ها (جراحت‌ها و صدمات به نظامیان آمریکایی در عین الاسد) را در مقایسه با سایر جراحت‌هایی که دیده ام، جراحت‌هایی جدی نمی‌دانم!»

دونالد ترامپ گفت: «من افرادی (نظامیان آمریکایی) را دیدم که پا نداشتند! من افرادی را دیدم که دست هم نداشتند، من افرادی را دیدم که در آن منطقه و آن جنگ (عراق) به شدت زخمی شده بودند. »

این در حالی است که وی پیشتر مدعی شده بود هیچ نیروی آمریکایی در حمله موشکی ایران به این پایگاه صدمه ندیده است. پنتاگون با گذشت چند روز از حمله موشکی ایران اذعان کرد دست‌کم ۱۶ نظامی آمریکایی بر اثر این حمله زخمی شدند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرد در حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد شماری از نظامیان آمریکا برای آزمایش پزشکی و مداوا به خارج از عراق منتقل شدند.

فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام هم در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد ۱۱ نظامی در خارج از عراق به مداوای پزشکی نیاز دارند.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟