نتایج عجیب نظرسنجی سی ان ان: ترامپ به همه نامزد‌های دموکرات می‌بازد


نتایج عجیب نظرسنجی سی ان ان: ترامپ به همه نامزد‌های دموکرات می‌بازد

شبکه خبری سی ان ان مدعی شد ترامپ در انتخابات 2020 به همه رقبای احتمالی دموکراتش می بازد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی نیوزویک نوشت: نتایج یک نظرسنجی سراسری شبکه تلویزیونی سی ان ان در آمریکا، نشان می‌دهد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک تقابل نظری، به هر فردی از حزب دموکرات که نامزد این حزب در انتخابات مقدماتی رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بشود، خواهد باخت.

نتایج عجیب نظرسنجی سی ان ان: ترامپ به همه نامزد‌های دموکرات می‌بازد
بر اساس نتایج این نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقاتی مستقل اس اس آر اس به نمایندگی از سی ان ان انجام شده است، شش نفر از مدعیان پیشرو دموکرات بهتر از ترامپ عمل کردند. ضریب خطای این نظرسنجی مثبت و منفی سه ممیز چهار دهم درصد است.
در این نظرسنجی از افرادی که برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قبلا ثبت نام کرده اند، سوال شده است که "اگر (نام هر یک از رقبای نامزدی حزب دموکرات) نامزد حزب دموکرات باشد و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه، احتمالا شما به چه کسی رأی می‌دهید؟ "
در این نظرسنجی، اسامی رقبای نامزدی حزب دموکرات به شکل تصادفی انتخاب و در این سوال گنجانده شده است. جو بایدن معاون اسبق رئیس جمهور آمریکا، که در اکثر نظرسنجی‌های سراسری، میدان دار رقبای نامزدی حزب دموکرات است، یکی از افرادی است که بیشترین برتری را نسبت به رئیس جمهور داشته است.
۵۳ نفر از پاسخ دهندگان گفتند که رای دادن به بایدن را بر ترامپ ترجیح می‌دهند. در حالی که ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند به رئیس جمهور رأی می‌دهند؛ دو درصد باقیمانده از پاسخ دهندگان گفتند که هیچ نظری ندارند یا به هیچ یک رای نمی‌دهند.
مایکل بلومبرگ، بازرگان میلیاردر و شهردار سابق نیویورک، نیز همانند بایدن بر ترامپ برتری داشت. این نظرسنجی نشان می‌دهد بلومبرگ ۹ درصد برتری نسبت به ترامپ داشت و ۵۲ درصد از رای دهندگان گفتند که به او رای می‌دهند، در حالی که ۴۳ درصد اعلام کردند از ترامپ حمایت می‌کنند. دو درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نظری ندارند، دو درصد دیگر نیز گفتند که به بلومبرگ یا ترامپ رأی نخواهند داد و یک درصد نیز گفتند که به نامزد دیگری رای می‌دهند.
سناتور برنی سندرز از ورمونت، که به طور معمول در بیشتر نظرسنجی‌های سراسری بعد از بایدن در رده دوم قرار دارد، نسبت به ترامپ هفت درصد برتری داشت. ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان از سندرز در برابر ترامپ حمایت می‌کنند، در حالی که ۴۵ درصد اعلام کردند به رئیس جمهور رأی می‌دهند. یک درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هیچ نظری ندارند، و دو درصد گفتند که از هیچ یک از نامزد‌ها حمایت نمی‌کنند.
در این نظرسنجی، سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست پنج درصد از ترامپ جلوتر است. حدود ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان به او رای می‌دهند، در حالی که ۴۵ درصد گفتند برای انتخاب مجدد رئیس جمهور رای می‌دهند. در این نظرسنجی، سه درصد دیگر گفتند که به هیچ یک رای نمی‌دهند و دو درصد گفتند که هیچ نظری ندارند.
پیت بوتجج، شهردار سابق ساوث بند در ایندیانا، با چهار درصد امتیاز از ترامپ پیش است. ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به او رای می‌دهند و در مقابل ۴۵ درصد از ترامپ پشتیبانی کردند. سه درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به هیچ یک از نامزد‌ها رای نمی‌دهند، در حالی که دو درصد گفتند نظری ندارند؛ و بالاخره اینکه، سناتور ایمی کلوبوچار از مینه سوتا نیز در برابر رئیس جمهور برتری داشت، اما ضریب خطای این نظرسنجی مثبت و منفی سه و چهار دهم درصد است.
۴۸ درصد از پاسخ دهندگان در پاسخ به این سؤال که در صورت مقابله با ترامپ از چه کسی حمایت خواهند کرد، گفتند که آن‌ها به کلوبوچار رأی می‌دهند، در حالی که ۴۵ درصد از آن‌ها گفتند که از ترامپ حمایت می‌کنند. سه درصد گفتند که هیچ نظری ندارند و سه درصد دیگر گفتند که به هیچ یک از این افراد رای نمی‌دهند.
این نظرسنجی از هزار و ۱۵۶ پاسخ دهنده و در روز‌های ۱۶ تا ۱۹ ژانویه از طریق تماس تلفنی انجام شده است. بر خلاف بسیاری از نظرسنجی‌های ملی، اکثر پاسخ دهندگان این نظرسنجی به جای تلفن ثابت از طریق تلفن‌های همراه مصاحبه شده اند. طبق نتایج بدست آمده، ۷۲۶ پاسخ دهنده تلفن همراه و ۴۳۰ نفر از طریق تلفن ثابت نظرسنجی شده اند. رأی دهندگان در آیووا، اولین ایالتی خواهند بود که وقتی دولت در تاریخ ۳ فوریه انتخابات خود را برگزار می‌کند، در مورد نامزد دموکرات تصمیم می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید