نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش به کار خود پایان داد


این نمایشگاه با رویکرد به معرفی ظرفیت‌های داخلی،...


این نمایشگاه با رویکرد به معرفی ظرفیت‌های داخلی، مقابله با آثار تحریم‌ درصنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی، و بهره وری از توانمندی موسسه های دانش بینان دوشنبه گذشته با حضور ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش، رضا پدیدار رییس کمسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران، محسن مظلوم فارسی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و مشارکت سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران، نمایندگان ۸ کشور خارجی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی گشایش یافت.

این نمایشگاه بین‌المللی با حمایت وزارت نفت و نیروی جمهوری اسلامی ایران، سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده های نفتی، صنایع پتروشیمی، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، سندیکای صنعت برق و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.

در خلال این نمایشگاه،ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش، محسن مظلوم فارسی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، "رضا پدیدار" رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، و حسین امیری خامکانی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس از این نمایشگاه بازدید و با تولید کنندگان گفتگو کردند.

در جریان این بازدیدها، اکثریت شرکت کنندگان در شانزدهمین نمایشگاه انرژی کیش، استفاده حداکثری از توان داخلی، تامین منابع مالی و حمایت عملی از تولید داخلی را مهمترین خواسته های خود عنوان کردند.

در این زمینه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایرنا؛ استفاده حداکثری از توان داخلی را از سیاستگذاری دولت عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه درسال ۹۸، اجرای راهبرد نهضت ساخت داخل بوده و در این زمینه از نظر کمیت و کیفیت برنامه ریزی شده و هدف اصلی آن است که تا پایان سال ۱۴۰۰، بخش عمده از واردات به ساخت داخل تبدیل شود.

مهدی صادقی نیارکی، چگونگی برگزاری نمایشگاه انرژی کیش را خوب و مفید ارزیابی کرد و افزود: در این نمایشگاه برای اولین بار نمونه های متعددی از تجهیزات نفت، گاز و انرژی ساخت داخل عرضه شد که چشم انداز روشنی از خودکفایی در این بخش و رشد موسسه های دانش بنیان را ترسیم می کند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه توانیران ( http://www.tavaniran.ir/ ) با هدف استفاده حداکثری از توان داخلی از همه تولیدکنندگان خواست تا نسبت به عضویت در این سامانه اقدام کنند.

صادقی مهمترین هدف این سامانه را حمایت از تولید داخلی اعلام کرد و افزود: از این پس تمامی خریدهای خارجی در حوزه پروژه ها و قرارداد باید از طریق داخل تامین شود، مگر اینکه تولید کنندگان داخلی اعلام نمایند که توان ساخت آنرا ندارند و این اقدام از سامانه توان انجام می شود.

همچنین ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش در گفتگو با ایرنا، مهمترین رویکرد شانزدهمین نمایشگاه انرژی کیش را تقویت موسسه های دانش بنیان اعلام کرد و افزود: طبق بازدیدهای انجام شده، اکثر شرکت کنندگان در این نمایشگاه را موسسه های دانش بنیانی تشکیل می دادند که کالاها و محصولات راهبردی و صادراتی تولید می کنند و این روند نشان می دهد که سیاستگذاری سازمان منطقه در حال تقویت است.

وی، حضور ۷۰ موسسه دانش بنیان و شتابدهنده تولید در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش از ویژگیها و شاخصه های این نمایشگاه ذکر کرد.

آخوندی، صادرات محوری، تولید براساس نیاز داخلی و بازار خارجی، رونق تولید، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه، بهره وری از توانمندیهای داخلی، ارزآوری و مقابله با تحریمهای ظالمانه را از اهداف رویکرد به تقویت شرکت های دانش بنیان ذکر کرد و افزود: در اجرای این راهبرد سازمان منطقه آزاد تسهیلاتی ویژه را برای فعالیت موسسه های دانش بنیان فراهم کرده است و از فعالیت این شرکتها در کیش استقبال می کند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، با هدف حمایت از ساخت داخل و راهکارهای مقابله با آثار تحریم‌ها با مشارکت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها، سازندگان و تجهیزات صنعت نفت کشور برگزار شد که این رویکرد منجر به افزایش ۲۰ درصدی مشارکت کنندگان داخلی در این گردهمایی بین‌المللی شد.

علاوه بر این، همزمان با برنامه‌های وزارت نفت به منظور بومی سازی ۱۰ قلم کالای پرمصرف صنعت نفت کشور شامل تجهیزات سرچاهی و رشته تکمیلی درون‌چاهی، پمپ‌های درون‌چاهی، انواع مته‌های حفاری، انواع شیرهای کنترلی، ایمنی و تجهیزات جانبی، انواع لوله‌ها، الکتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر، ماشین‌های دوار، فولادهای آلیاژی CRYOGENICS، ابزارهای اندازه‌گیری حفاری و ساخت پیگ‌های هوشمند عرضه شده در این نمایشگاه زمینه مشارکت بیشتر سازندگان ایرانی در تولید تجهزات مورد نیاز بخش انرژی را فراهم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403