از گمانه زنی غیرمستند و انتساب مطالب دروغ به شورا خودداری کنید


از گمانه زنی غیرمستند و انتساب مطالب دروغ به شورا خودداری کنید

­روابط عمومی شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای بر لزوم پرهیز از گمانه زنی غیرمستند درباره بررسی صلاحیت‌ها و انتساب مطالب دروغ به شورای نگهبان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در پی انتشار برخی اخبار کذب در خصوص دلایل رد صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی» روابط عمومی شورای نگهبان اطلاعیه‌ای صادر کرد.
متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
طی امروز و روز‌های گذشته اخبار و مطالب مختلفی نسبت به دلایل عدم تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات منتشر می‌شود که عموماً کذب و بی اساس است. هرچند شورای نگهبان بار‌ها از مسئولان، فعالان سیاسی و رسانه‌ها درخواست کرده است که در خصوص نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان و دلایل عدم تأیید افراد از گمانه زنی‌های غیر مستند خودداری ورزند، اما با اینحال شاهد تکرار این ادعا‌ها در فضای عمومی کشور هستیم.
شورای نگهبان ضمن تکذیب و عدم تأیید مطالب منتشرشده و تأکید بر اینکه تأیید صلاحیت داوطلبان مبتنی و مستند به مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات و ادله ابرازی از مراجع ذی‌صلاح می‌باشد، همچون گذشته از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، درخواست می‌کند از هرگونه اظهارنظر و گمانه‌زنی غیرمستند، انتشار شایعات بی اساس و انتساب مطالب دروغ به شورای نگهبان که باعث نگرانی افکار عمومی می گردد، خودداری نمایند و اعلام می دارد حق این نهاد در پیگیری قضایی موارد نقض قانون از جمله نشر اکاذیب محفوظ می‌باشد.
روابط عمومی شورای نگهبان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل