شورای فرهنگ عمومی باید جدی تر گرفته شود


شورای فرهنگ عمومی باید جدی تر گرفته شود

سردار خرم دل با بیان اینکه حوزه فرهنگ عمومی نیاز به تلاش بیشتری دارد، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید جدی تر گرفته شود چون بسیاری از مسائل را می توان با استفاده از ظرفیتی که قانون گذار مشخص کرده حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حمید خرم دل» امروز (3 بهمن) در دیدار فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای ستاد فرماندهی با امام جمعه یاسوج، اظهار داشت: سپاه پاسداران براساس وظیفه شرعی و قانونی خود، باید ارتباط ویژه و تنگاتنگی با نماینده مقام معظم رهبری در استان داشته باشد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد این نیرو را نیازمند راهنمایی ها و ارشادات نماینده ولی فقیه دانست و گفت: تلاش می کنیم در حوزه اقتصادی و پیشرفت استان با حضور و راهنمایی امام جمعه مرکز استان برنامه هایی را در دستور کار قرار دهیم.

وی یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف دارد و باید برنامه ریزی لازم برای استفاده از آنها در جهت توسعه استان صورت گیرد.

خرم دل با بیان اینکه یکی از ماموریت اصلی سپاه بحث سازندگی است، اضافه کرد: در سفر پرخیر و برکت سرلشکر سلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 25 میلیارد تومان اعتبار مالی برای زیرساخت های عمومی سپاه و حدود 50 میلیارد تومان نیز اعتبار برای مردم شامل اهدای جهیزیه، گازرسانی، پروژه های آبرسانی، کارگاه های اشتغال و .... به استان اختصاص یافت.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از کارهای اصلی سپاه فتح را ارائه خدمات دانست و گفت: دو دغدغه ویژه داریم که می طلبد همه در راستای آنها تلاش کنیم.

وی یادآور شد: حوزه فرهنگ عمومی نیاز به تلاش بیشتری دارد و شورای فرهنگ عمومی باید جدی تر گرفته شود چون بسیاری از مسائل را می توان با استفاده از ظرفیتی که قانون گذار مشخص کرده حل کرد.

خرم دل یکی دیگر از دغدغه ها را فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: تشکل های مختلفی در سپاه، نیروی انتظامی و ngo هایی در این زمینه فعالیت دارند، ولی باید فعالیت ها هدفمند باشد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حال گذر از مرحله سنتی به زندگی امروزی است و اگر زیرساخت های فرهنگی و رفتار به صورت امروزی نباشد و نهادینه نشود، این هوش و ذکاوت مردم خدای ناکرده شاید به یک انحراف منجر شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای بحث حجاب، نام گذاری ها، تیراندازی در عروسی ها، خودکشی و سایر موارد باید فکر اساسی در استان صورت گیرد و نگاه و تاکید نماینده ولی فقیه در این زمینه ها بسیار موثر است.

خرم دل گفت: امر به معروف و نهی از منکر و همچنین شورای فرهنگ عمومی دو ظرفیت مهم هستند که می توان برای رفع مسائل و مشکلات موجود از آنها استفاده کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...