قوه قضاییه مانع تسویه‌حساب‌های سیاسی و اقتصادی به بهانه مبارزه با فساد شود


قوه قضاییه مانع تسویه‌حساب‌های سیاسی و اقتصادی به بهانه مبارزه با فساد شود

یک جامعه شناس در مورد وظایف قوه قضاییه برای بازگردادندن اعتماد عمومی جامعه، گفت: جامعه ایران در شرایطی است که اعتماد عمومی آن در پایین ترین حد خود قرار دارد و بخش اعظم جامعه که طبقه متوسط و ضعیف هستند از اینکه چرا در خصوص بیکاری، تورم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و... تغییر مثبتی به وجود نمی آید گله مند هستند و در این خصوص نقش قوه قضاییه در بهبود...

به گزارش اقتصادآنلاین، امیرمحمود حریرچی با اشاره به تسویه حساب‌های سیاسی که چندی است در کشور به وجود آمده، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر و با تغییر دولت ها و مسوولان رخ داده تسویه حساب های سیاسی است که متاسفانه نه تنها دردی را درمان نمی کند بلکه زخم های جدید را به وجود می آورد. اینجاست که می خواهیم قوه قضاییه که در راس همه دستگاه ها باید نظارتی با قدرت داشته باشد فراجناحی عمل کند و بدون نزدیکی به جناح یا قدرت خاص با متخلفان برخورد قانونی کند. این جدیت باید به نوعی باشد که هیچکس به خود اجازه ندهد فکر تخلف به سرش بزند یا از طریق اعمال نفوذ و پرونده سازی با دیگران تسویه حساب کند. متاسفانه در شرایطی هستیم که برخی برای رسیدن به ثروت وارد عرصه سیاست می شوند و در این وضعیت قوه قضاییه باید در برابر همه این پرونده سازی ها و جرایم مالی حالتی پیشگیرانه داشته باشد.

حریرچی با تاکید بر خواسته های انقلابی سال 57 اضافه کرد: فراموش نکنید که ما در ابتدای انقلاب خواهان برخورد با افراد سودجو و رانت خوار بودیم ولی اکنون که به جامعه نگاه می کنیم شهروندان همچنان همان خواسته ها را دنبال می کنند و این نشان دهنده آن است که آیت الله رییسی و همکارانشان در دستگاه قضا باید تلاش بیشتری بکنند تا رضایت مردم برآورده شود و در مقابل تضعیف نظام و انقلاب ایستادگی کنند.

او ادامه داد: روزی حضرت علی (ع) برای محاکمه متهمی به دادگاهی می رود که یکی از طرفین دعوا یهودی بوده است. هنگامی که نام شاکی یهودی را می خوانند امام ناراحت می شوند و می گویند: «زمانی که نام شاکی یهودی را پیش از متهم می خوانید چگونه می خواهید به او بگویید که در این دادگاه بر اساس عدالت تصمیم خواهیم گرفت؟» این نشان دهنده آن است که در هر دادگاهی ابتدا باید با همه در یک سطح برخورد شود. با چنین الگوهایی دستگاه قضا ما هم می تواند خودش را اصلاح کند. همچنین باید به داستان امام علی(ع) و برادرش عقیل هم اشاره کنم که موضوع عدالت در دادگاه را شفاف کردند.

این آسیب شناس اجتماعی در پایان با تاکید بر مسوولیت سنگین دستگاه قضا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم در ناامیدی به سر می برند دستگاه قضایی کشور باید مانند نماد خود یعنی ترازو در تعادل کامل باشد تا جای هیچگونه ابهامی برای مردم به وجود نیاید. قوه قضاییه باید در برخورد با دانه درشت ها اقدامات انقلابی بکند و جای فرار برای هیچکس باقی نگذارد و پیش از همه اینها وظیفه اصلی دستگاه قضا باید پیشگیری از جرم باشد. امیدواریم که تیم جدید قوه قضاییه بتواند امید رفته را به جامعه بازگرداند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!