آیین بزرگداشت 2 شهید سانحه هوایی در دزفول برگزار شد


آیین بزرگداشت 2 شهید سانحه هوایی در دزفول برگزار شد

دزفول - ایرنا - آیین بزرگداشت 2 شهید سانحه هوایی هواپیمای اوکراین ایمان و پریناز قادرپناه پنجشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم دزفول در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه شهر امام دزفول در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین گفت: شهیدان قادرپناه از نخبگان ایران اسلامی و از مدیران بانک‌های خارجی بودند و چندین فرد مستضعف را سرپرستی می‌کردند.

حجت‌الاسلام احمد فیض الاسلام با بیان اینکه این خانواده، ولایتمدار و در خط انقلاب بودند، افزود: از دست دادن فرزندان از سخت‌ترین مصیبت‌ها است.

وی با اشاره به فشارهای دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی بیان کرد: مومن از تهدید و تحریم نمی‌ترسد و از این تحریم‌ها به نفع کشور استفاده می‌کند.

امام جمعه شهر امام دزفول سیلی سپاه به آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی را یادآور شد و افزود: سانحه هواپیمای اوکراین و شهادت سرنشینان کام ملت ایران را تلخ کرد.

وی آسمان ایران را از امن‌ترین آسمان‌ها در کشور دانست و اظهارداشت: سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شجاعت تمام همه تقصیرها را پذیرفت.

امام جمعه شهر امام با اشاره به تلاش برخی افراد برای سواستفاده از این سانحه هوایی گفت: خانواده شهدای این سانحه خط خود را از این افراد جدا کردند.

استاندار خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان، دادستان عمومی و انقلاب اهواز، جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان و جمعی دیگر از مسوولان محلی و استانی در این آیین حضور داشتند.

پخش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین و مداحی و مرثیه‌سرایی از دیگر بخش‌های این آیین بزرگداشت بود.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه امسال تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود، پنج دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری، ‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان