جاده خلخال - اسالم مسدود شد/ سقوط بهمن در جاده سقز به بانه/ بسته شدن راه‌های روستایی در خراسان جنوبی


بارش سنگین برف و سقوط بهمن برای ساعتی باعث مسدود شدن مقطعی جاده سقز به بانه شد که با تلاش راهداران سقزی محور پاکسازی و در حال حاضر تردد خودروها برقرار است.

آفتاب‌‌نیوز :

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سقز شامگاه پنجشنبه اظهار داشت: چند ساعت قبل سقوط بهمن در محور سقز بانه منجر به مسدود شدن جاده شد.

بهزاد رشیدی افزود: در این حادثه به کسی آسیب نرسید و اکنون وزش باد موجب کولاک شدید شده و مشکلاتی برای تردد وسایل نقلیه ایجاد کرده و در این شرایط درخواست داریم مردم از تردد غیرضروری اجتناب کنند.

جاده خلخال - اسالم مسدود شد/ سقوط بهمن در جاده سقز به بانه/ بسته شدن راه‌های روستایی در خراسان جنوبی

وی به آخرین وضعیت دیگر محورهای ارتباطی سقز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در محور سقز - دیواندره نیز کولاک شدید داریم که تردد در این مسیر نیز مستلزم رعایت کامل سرعت مطمئنه و همراه داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی و وسایل ایمنی است.

رشیدی تاکید کرد: محور سقز به بانه که بدلیل ریزش بهمن برای ساعتی مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد اما بدلیل وزش باد شدید، کولاک و یخ زدگی سطح جاده، تردد فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سقز به کلیه رانندگان و مسافران عزیز توصیه کرد در صورت امکان از تردد غیرضروری در این محورها بخصوص جاده سقز - بانه اجتناب کنند چون جاده لغزنده و تردد به سختی انجام می‌شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

جاده خلخال - اسالم مسدود شد

جاده ارتباطی خلخال - اسالم (در استان گیلان ) به علت بارش برف و کولاک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شد.

فرماندار خلخال پنجشنبه گفت: به علت بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید راه اسالم به خلخال از سمت گیلان مسدود شده و به همین خاطر این جاده از سمت خلخال به گیلان نیز از ساعت ۱۹ عصر امروز مسدود اعلام شده است.

فریدون بابایی افزود: با تلاش راهداران‌، نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر و ماموران پلیس راه سرنشینان ۴۰ خودروی گرفتار در میان برف و کولاک این جاده در حوزه استحفاظی گیلان پس از چند ساعت اسکان در راهدارخانه گردنه الماس خلخال هم‌اکنون در حال انتقال به شهر خلخال هستند.

فرماندار خلخال با بیان اینکه هر لحظه بر شدت بارش برف و کولاک در جاده خلخال به اسالم اضافه می‌شود، به همه مردم توصیه کرد تا زمان آرام شدن هوا و مساعد شدن شرایط جوی از تردد در این جاده خودداری کرده و قبل از حرکت به سمت این جاده از باز بودن آن اطمینان حاصل کنند.

او با بیان اینکه گروهی از راهداران با ماشین‌آلات راهداری خلخال برای کمک به بازگشایی مسیر مسدود شده جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی گیلان عازم منطقه شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر این راه از انتهای حوزه استحفاظی خلخال در گردنه کرمان تا انتهای حوزه‌ راهداری شهرستان تالش مسدود بوده و تا زمانی که راهداران گیلان بطور کامل راه را برف‌روبی و بازگشایی نکرده‌اند از حرکت خودروها از سمت خلخال به طرف این جاده جلوگیری خواهد شد.

راه ۷۰ کیلومتری خلخال به اسالم پس از مسدود شدن راه خلخال به پونل از شروع فصل سرما و بارش‌های برف در منطقه در حال حاضر تنها راه دسترسی مردم این شهرستان به استان گیلان است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

سه راه روستایی خراسان جنوبی بسته شد

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: سه راه روستایی بند امیرشاه و بند دره در بیرجند و راه روستایی علی آباد به چدان در شهرستان قاینات به دلیل ریزش کوه و وقوع سیل در آبنماها مسدود است.

سرهنگ علیرضا رضایی پنجشنبه شب افزود: در مسیر بند امیرشاه به علت بارش شدید باران کوه ریزش کرده است که اکنون تردد از حاشیه راه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ریزش بهمن باعث بسته شدن محور کریمو - کاخک در شهرستان سرایان شد که با تلاش عوامل پلیس راه و راهداری در حال حاضر بازگشایی شده اما به دلیل احتمال مجدد ریزش کوه در این محور صبح فردا تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد و اکنون هم کارکنان راهداری و پلیس راه در این محور حضور دارند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: به دلیل بارش باران و برف، راه‌های استان لغزنده است ولی تمامی محورها باز و ترافیک روان است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ریزش برف در گردنه خونیک و ثمن‌شاهی در محور بیرجند - قاین، گردنه حسن کلنگی در محور سربیشه - ماهیرود، گردنه درمیان در محور سربیشه - درمیان، گردنه افقو در محور فردوس - بجستان، گردنه کلات در محور فردوس - گناباد و محور سرایان - کریمو و کاخک گزارش شده و تردد ضروری در این مسیرها حتما با همراه داشتن زنجیر چرخ باشد.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه از صبح امروز با وجود بارش باران حادثه رانندگی فوتی در راه‌های استان نداشته‌ایم اضافه کرد: رانندگان در صورتی که سفر ضروری دارند در محورهای برفی با سرعت مطمئنه و احتیاط بیشتری برانند و در نقاط کوهستانی با زنجیر چرخ و تجهیزات لازم حرکت کنند.

سامانه بارشی جدید دیروز (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و بارش باران از عصر امروز در اغلب نقاط این استان از جمله شهر بیرجند شدت گرفت.

براساس اخطاریه هواشناسی درخصوص بارش‌های شدید، ۸۴ تیم امدادی و عملیاتی در استان در حال آماده باش کامل هستند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟