جشنواره ملی ادبیات داستانی دریچه در مشهد به کار خود پایان داد


جشنواره ملی ادبیات داستانی دریچه در مشهد به کار خود پایان داد

جشنواره ملی ادبیات داستانی دریچه که توسط انجمن ادبیات داستانی دریچه در مشهد برگزار شده بود با اعلام داستان های برتر به کار خود پایان داد.

جشنواره ملی ادبیات داستانی دریچه که توسط انجمن ادبیات داستانی دریچه در مشهد برگزار شده بود با اعلام داستان های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین عباس‌زاده دبیر انجمن ادبیات داستانی دریچه و دبیر این جشنواره در تشریح این خبر گفت: در این دوره از جشنواره، بیش از ۸۰۰ داستان از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه انجمن ارسال شده بود که بیشتر این آثار، در فضای شگفت انگیز و جادویی بومی نوشته شده بودند.

عباس زاده افزود: سطح کیفی داستان‌های رسیده نسبت به دوره‌های گذشته رشد و پیشرفت محسوسی داشته است و از نظر بدعت در تخیل، فضا سازی های قدرتمند و پلات های قابل توجه و منسجم، نظر هیات داوران جشنواره را به خود جلب کرده بود.

نویسنده مجموعه داستان کوتاه «خوش به حال هیچ کس» در خصوص ملاک ارزیابی هیات داوران از داستان‌های برگزیده گفت: ملاک نظر هیئت داوران جشنواره ملی دریچه، روایت گری داستانی سالم، دیالوگ نویسی های قوی و بن مایه ها و تخیّل دراماتیک متفاوت بوده است.

گفتنی است این مراسم با حضور هادی تقی زاده، سروش مظفر مقدم و جمعی از علاقمندان به ادبیات داستانی و نویسندگان مشهدی برگزارشد.

به گفته دبیرجشنواره ملی ادبیات داستانی دریچه برگزیدگان این جشنواره، نفر اول شهرام ریاحی فر با داستان «شکار ماهی بزرگ» از استان تهران ، نفر دوم محسن یاوری، با داستان «در حاشیه رودخانه هیروچایی» از استان کرمانشاه و نفر سوم فرزانه باباجانی، با داستان «سازت را کوک کن پسر» از مشهد معرفی شدند.

همچنین حمیدرضا جعفری، با داستان «سگ ماهی» از مشهد ، مهشاد لسانی، با داستان «حلوا» از تهران ، مریم محمدی کلهری، با داستان «اصغر بابا رحیم» از تهران، نسیم سهیلی، داستان «دو مرز» از مشهد، نفیسه خسروی، با داستان «این مملکت دیوانه خانه است» از تهران ، نسیم کمال احمدی، با داستان «نوبت سی ام» از مشهد و عباس قدیر محسنی، با داستان،من خدا را کشتم» از تهران به عنوان تقدیر معرفی از سوی این جشنواره معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...