بازیافت کاندوم ؛ آیا استفاده دوباره از کاندوم ممکن است؟‌


مطلب بازیافت کاندوم ؛ آیا استفاده دوباره از کاندوم ممکن است؟‌ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ آیا بازیافت کاندوم و استفاده دوباره از آن ممکن است؟ کاندوم یکی از زباله‌های بهداشتی تولید شده توسط انسان است و بازیافت آن می‌تواند به محیط زیست کمک کند. ما در...

آیا بازیافت کاندوم و استفاده دوباره از آن ممکن است؟ کاندوم یکی از زباله‌های بهداشتی تولید شده توسط انسان است و بازیافت آن می‌تواند به محیط زیست کمک کند.

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که در تلاش هستیم تا بیش از گذشته از محیط اطراف خود آگاه باشیم. هر انتخابی که ما می‌کنیم روی محیط زیست تاثیر دارد. هر روز، افراد متعهد می‌شوند که وظیفه‌ی خود را برای حفاظت از زمین انجام دهند.

شاید یکی از این راه‌ها انتخاب سبک زندگی «سبز»تر باشد. این موضوع شامل روش انتخابی شما برای پیشگیری از بارداری نیز می‌شود؟ البته که همین‌طور است. یکی از بزرگترین طرفداران سبک زندگی سبز، حامیان بازیافت زباله هستند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که بازیافت کاندوم ممکن است؟‌

آیا بازیافت کاندوم و استفاده دوباره از آن ممکن است؟‌

جواب سوال این است که نمی‌توان هیچ نوع کاندوم را، چه زنانه و چه مردانه، بازیافت کرد. این بدان معنی است که هر کاندوم فقط می‌تواند یک‌بار مورد استفاده قرار بگیرد (برخی از زنان معتقدند می‌توان کاندوم‌های زنانه را شستشو داد و دوباره استفاده کرد، روشی که صحیح نیست و توصیه نیز نمی‌شود).

حال که می‌دانیم استفاده دوباره از یک کاندوم نباید تکرار شود، آیا خود کاندوم قابل بازیافت است؟ مثلا پس از بازیافت آن را به محصولات دیگری تبدیل کرد. جواب این سوال نیز منفی است، و فعلا هیچ‌گونه برنامه‌ای برای بازیافت کاندوم وجود ندارد. اما برخی از شرکت‌ها کاندوم‌های خود را در جعبه‌های کاغذی بازیافت‌شده بسته‌بندی می‌کنند، راهنمای استفاده از کاندوم را با جوهر سبزیجات چاپ می‌کنند و هیچ‌گونه سلفون یا پلاستیکی ندارند. این کار موجب می‌شود که بازیافت جعبه آسان‌تر شود.

اگر بازیافت کاندوم غیرممکن است پس سرنوشت کاندوم استفاده شده چه می‌شود؟

لاتکس استفاده‌شده در کاندوم‌ها زیست تخریب پذیر است.. لاتکس یک ماده‌ی کاملا طبیعی است که از شیره‌ی گیاهی درختان ساخته می‌شود. بیشتر کاندوم‌ها تجزیه‌پذیرند اما آن‌هایی که از پلاستیک ساخته شده‌اند، تجزیه‌پذیر نیستند. به طور کلی کاندوم‌هایی که از لاتکس (Latex) و لمبسکین (Lambskin) یا همان پوست بره ساخته می‌شوند، زیست تخریب پذیر هستند.

تماشا کنید: فردی که مدعی است بیضه اش حس چشایی دارد!

در صورتی که در ساخت این کاندوم‌ها از مواد لوبریکانت و اسپرم‌کش نیز استفاده شود،‌ تجزیه آن‌ها پیچیده‌ و سخت‌تر می‌شود. متاسفانه به این دلیل که در این موضوع مطالعات چندانی انجام نشده است، به خوبی نمی‌دانیم که فرآیند تجزبه طبیعی کاندوم‌ها در زیر خاک چه مدت‌ زمانی طول می‌کشد.

بازیافت کاندوم ؛ آیا استفاده دوباره از کاندوم ممکن است؟‌

بهترین روش دور انداختن کاندوم چیست؟‌

حالا که استفاده دوباره از کاندوم غیرممکن است، پس با زباله حاصل از آن چه کنیم؟ خبر بد اینکه کاندوم‌های زنانه و کاندوم‌های پلی اورتان (Polyurethane)، از آن جهت که از مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند، قابل تجزیه نیستند.

بنابراین با اینکه این مواد جزء زباله‌های پلاستیکی محسوب می‌شوند، هرگز نباید آنها را در کنار بطری‌های پلاستیکی و سایر زباله‌های اینچنینی در سطل زباله یا سطل بازیافت قرار داد. بهترین کار برای دور انداختن کاندوم این است که آن را در یک دستمال کاغذی (که زیست تخریب پذیر است) پیچیده و در سطل زباله بیاندازید.

تصاویر برهنه یک مدل آمریکایی 700 هزار دلار به مقابله با آتش‌سوزی‌ استرالیا کمک کرد

مهم‌ترین نکته این است که لطفا، حتما کاندوم استفاده شده را در توالت نیاندازید. چندین دلیل برای این کار وجود دارد. اول آنکه لاتکس وقتی درون آب قرار می‌گیرد از حالت زیست تخریب پذیر خارج می‌شود. دوم آنکه کاندوم می‌تواند باعث گرفتگی مجرای فاضلاب شود (و خب روی خوشی هم ندارد که یک نیروی کار را بیاورید و این موضوع را با وی در میان بگذارید). دلیل سوم اینکه دور انداختن کاندوم در فاضلاب می‌تواند فرآیند تصفیه آب را دشوار کند. حتی ممکن کاندوم استفاده شده به رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها نیز راه پیدا کند.

همانطور که گفته شد بهترین روش دور انداختن کاندوم این است که آن را در یک کاغذ توالت، دستمال کاغذی یا کیسه کاغذی بپیچید و در سطل زباله قرار دهید. همه این مواد زیست تخریب پذیر هستند و این شیوه کمترین آسیب به محیط زیست را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید:

کروناویروس ؛ هشدار جدی محققان در مورد شیوع یک بیماری سارس مانند مرموز! درمان سراسری سرطان ؛ کشف جدیدی که درمان همه سرطان هاست انفجار عامدانه موشک توسط اسپیس ایکس‌ ؛ چرا ایلان ماسک یک فالکون 9 را منفجر کرد؟

منبع: mywaste

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی