حضور مسوولان کشوری در سیل سیستان و بلوچستان موجب دلگرمی مردم شد


احمدعلی موهبتی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای...


احمدعلی موهبتی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد اظهار داشت: با توجه به حجم آب زیاد آب در مناطق سیلزده تلفات جانی نداشتیم که این امر بسیار خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم بودجه سیستان و بلوچستان به نسبت سال‌های گذشته ارتقا یابد و شاهد رشد و توسعه در این منطقه باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت همواره به این استان نگاه ویژه‌ای داشته و سند توسعه شرق در سالجاری عدد ملی گرفت که در حوزه رونق این استان بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم آب شدن برف در مناطق افغانستان و به تبع آن ورود آب به سیستان مشکل لایروبی انهار در این منطقه باید به قید فوریت مورد توجه قرار گیرد.

موهبتی گفت: یک یادگار به یاد ماندنی از این دولت خواستاریم و آن هم حل مشکل آب آشامیدنی برخی مناطق سیستان و بلوچستان است که پیشنهاد اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو به این بخش را خواستاریم.

وی اظهار داشت: در حوزه شاخص راه‌ها سیستان و بلوچستان مشکلات بسیاری وجود دارد که نیاز است به آن توجه ویژه‌ای شود و در بخش بزرگراهی این استان نیز پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورو شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر تخصیص ۱۰۰درصدی بودجه به این استان تعلق گیرد انقلابی بزرگی در این منطقه اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: سیستان و بلوچستان را باید به منزله پنج استان دید و در حوزه بودجه‌ای توجه ویژه‌ای به این منطقه انجام شود.

حبیب الله دهمرده ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که باید هر چه سریع تر برطرف شود.

وی بیان کرد: در حوزه لایروبی انهار، ترمیم پل‌ها و تقویت ماشین‌های سنگین مشکلات بسیاری در حوزه سیستان وجود دارد که نیاز است یک بودجه مشخص به این بخش تخصیص یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه