شناسایی اشخاصی که با لباس خانه بیرون می‌روند توسط هوش مصنوعی در چین


شناسایی اشخاصی که با لباس خانه بیرون می‌روند توسط هوش مصنوعی در چین
مقامات یکی از شهرهای کشور چین، فن آوری تشخیص چهره را برای شناسایی شهروندانی که با لباس خانه بیرون میروند، بکار گرفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی نت، احتمالا بعضی از اشخاص عادت داشته باشند که با لباس راحت خانه، بیرون بروند و خریدهای روزانه را انجام بدهند ولی این کار از نظر مقامات شهر سوژو در کشور چین، یک رفتار بی ادبانه به شمار می رود. مقامات این شهر برای خجالت زده کردن شهروندانی که عادت دارند با لباس خانه بیرون بروند، عکس برخی از آن ها را در حساب "وی چت"( WeChat) مدیریت شهری منتشر کردند ولی روز بعد پست حذف شد.

عکس های این شهروندان، با کمک دوربین‌های مداربسته مبتنی بر هوش مصنوعی ثبت شده اند که میتوانند چهره اشخاص را تشخیص دهند و نام آن ها را نیز شناسایی کنند. میلیون ها دوربین مجهز به فن آوری تشخیص چهره، در سراسر کشور چین وجود دارند و تخمین زده می شود که بیش از ۶۰۰ میلیون دوربین دیگر نیز تا پایان امسال در این کشور بکار گرفته شوند.

در گزارش پستی که پاک شد، آمده بود: رفتارهای بی ادبانه، رفتارهایی هستند که در چارچوب اخلاقی موردنظر یک جامعه قرار نمی گیرند. احتمالا بعضی از اشخاص، این رفتارهای را سختی های بزرگی به حساب نیاورند ولی باور دیگران این است که اماکن عمومی، واقعا عمومی هستند و باید در آن ها بدرستی رفتار شود.

در این پست، اشخاص موردنظر بخاطر رفتارهایی مثل پوشیدن لباس راحت خانه و یا دراز کشیدن در اماکن عمومی مورد سرزنش قرار گرفتند.

شناسایی اشخاصی که با لباس خانه بیرون می‌روند توسط هوش مصنوعی در چین

" ویلیام نی" (William Nee)، یک تحلیل گر سازمان عفو بین الملل خاطرنشان کرد: فن آوری تشخیص چهره صرفا باید برای اهداف قانونی مورد استفاده قرار بگیرد. سرزنش مردم بخاطر پوشیدن لباس راحت، یک هدف قانونی نیست بلکه نوعی سوءاستفاده از فن آوری محسوب می شود.

او ادامه داد:هرچند امکان دارد این ماجرا صرفا یک داستان جذاب بنظر برسد ولی در واقع میتواند جدّی ترین خطرات مربوط به حقوق بشر را بهمراه داشته باشد که به واسطه گسترش فن آوری ایجاد می شوند. زمان آن رسیده که از خود بپرسیم آیا قصد داریم در جامعه ای زندگی کنیم که هر گوشه از آن، به فن آوری قدرتمند نظارت مجهز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟