فرماندار آستارا مشارکت بانوان را در انتخابات خواستار شد


فرماندار آستارا مشارکت بانوان را در انتخابات خواستار شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: بانوان بخش قابل توجهی از جمعیت و جامعه را تشکیل می‌دهند و باید پا به پای مردان، برای افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو فعالیت کنند.

حسن رستم زاد روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون امور بانوان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: بانوان باید با افزایش مشارکت سیاسی خود، در تصمیم ‌گیری‌ کلان جامعه نقش موثرتری ایفا کنند تا بخشی از سیاست‌گذاری های جامعه را به دست گیرند.

وی بیان کرد: اگر زنان خواهان استیفای حقوق خود و ارتقای جایگاهشان هستند باید حضور پررنگ تر و مطالبه گرایانه تر در جامعه داشته باشند و این هدف والا با مشارکت اندک محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مردم نشان داده اند که همواره پای انقلاب و نظام ایستاده اند و این بار هم با حضور حماسی خود به دنیا ثابت می کنند که پشتیبان و حامی انقلاب و ولایت فقیه هستند.

فرماندار آستارا گفت: وضعیت برخی آسیب ها از مرحله هشدار گذشته و به خطر و تهدید تبدیل شده است و باید برای پیشگیری و کاهش آسیب هایی نظیر اعتیاد و طلاق، برنامه ریزی منسجم صورت گیرد.

رستم زاد افزود: ارائه آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در مقاطع مختلف تحصیلی مورد توجه جدی قرار گیرد و نقش سازمان های مردم نهاد در این باره مهم است.

وی بیان کرد: برنامه های دهه فجر با مشارکت بانوان برگزار خواهد شد و دوره های مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه ای و سمن ها و تجلیل از بانوان نمونه حوزه های مختلف از جمله برنامه هاست.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در پنج استان، همزمان در دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از یک کرسی یا نماینده در مجلس شورای اسلامی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور