کاهش شدید دما و احتمال بارش برف در گیلان


کاهش شدید دما و احتمال بارش برف در گیلان

 رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت : نقشه های هواشناسی حاکی از نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه از روز جمعه و احتمال بارش برف در پاره ای از نقاط جلگه ای برای روز شنبه است.

مازیار غلامی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از فردا (جمعه) با نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه روند افزایش ابر، کاهش دما، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) و در ارتفاعات بارش برف آغاز می شود و از اواخر وقت جمعه تا صبح شنبه در پاره ای از نقاط جلگه ای احتمال بارش برف در استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: طی استقرار این سامانه بارشی، بروز آبگرفتگی در نواحی جلگه ای و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها در استان انتظار می رود؛ ضمن آنکه پیش بینی می شود دما به طور متوسط بین هشت تا ۱۵ درجه کاهش یابد.
وی اضافه کرد: این سامانه سرد بارشی طی بعد ظهر و شب شنبه از این منطقه خارج می شود.
غلامی با اشاره به بیشینه و کمینه دمای استان گفت: شهروندان لاهیجان با ۱۳ درجه سانتیگراد و جیرنده با هشت درجه زیرصفر به ترتیب بیشترین و کمترین دمای هوا ی استان را طی شبانه روز گذشته تجربه کردند.
وی اضافه کرد: بیشترین و کمترین دمای هوا در رشت مرکز استان گیلان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۲ و سه درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از رانندگان خواست تا از ترددهای غیر ضروری در مسیرهای جاده ای استان پرهیز کنند و در صورت ضرورت تردد، حتما زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد