بیش از 17 هزار برنامه ورزش همگانی در اردبیل برگزار شد


بیش از 17 هزار برنامه ورزش همگانی در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بیش از 17 هزار برنامه مختلف ورزش همگانی در 10 ماه امسال در این استان برگزار شده است.

محمدرضا برادران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی نیازمند فرهنگ‌سازی است، افزود: یک میلیون و ۲۹۳ هزار نفر در این برنامه‌های ورزش همگانی استان مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی در پیشگیری از آسیب‌های جسمی و روحی بسیار موثر است، اظهارداشت: در این برنامه‌های ورزشی ۷۱۰ هزار و ۱۸۸ مرد و ۵۸۲ هزار و ۹۳۱ نفر زن مشارکت داشتند.

وی گفت: برگزاری ۲۴۲ برنامه پیاده‌روی، ۱۱ هزار و ۲۹۲ مورد ورزش صبحگاهی، هزار و ۱۵۳ مورد کوه‌روی و کوهپیمایی، ۲۲۲ مورد دوچرخه‌سواری، برگزاری ۲ هزار و ۵۱۰ مسابقه ورزشی مختلف، برگزاری ۹۶۸ همایش و جشنواره فرهنگی و ورزشی و ۲۳۹ مسابقه در محلات از جمله آنهاست.

وی توسعه ورزش همگانی را از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ذکرکرد و ادامه‌داد: البته این به معنای بی‌توجهی به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیست.

برادران با بیان اینکه برای همگانی کردن ورزش در جامعه باید از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان بهره برد، افزود: برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه انجام شده و در طول سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد.

وی اظهارداشت: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه باعث افزایش سلامتی و تندرستی آنها نیز خواهد شد.

او بیان‌کرد: هیات ورزش‌های همگانی و هیات ورزش روستایی و بومی محلی با تعامل و همکاری هم می‌توانند باعث توسعه ورزش همگانی در جامعه شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳ هزار و ۶۸۱ ورزشکار بیمه شده استان در ۱۰ ماه سال‌جاری هفت هزار و ۹۴۳ نفر مربوط به هیات ورزش‌های همگانی بوده و این هیات به لحاظ تعداد

بیمه‌شدگان در بین هیات‌های ورزشی فعال استان رتبه دوم را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس