شیوه‌های نوین در بازاریابی راهکاری برای رونق بازار صنایع دستی آذربایجان‌غربی است


شیوه‌های نوین در بازاریابی راهکاری برای رونق بازار صنایع دستی آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- استفاده از فن‌آوری‌های نوین به ویژه در فضای مجازی و بهره‌گیری از شیوه های جدید در بازاریابی، راهکاری برای افزایش عرضه و تقاضا و رونق صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی روز پنجشنبه در نشست تخصصی یک‌روزه تجاری‌سازی و بسته‌بندی صنایع‌دستی در ارومیه که با حضور شماری از دست‌اندرکاران این صنعت برگزار شد افزود: آموزش و به‌روزرسانی اطلاعات و مهارت‌های هنرمندان صنایع‌دستی استان در راستای تولید محصولات با کیفیت همواره مورد توجه بوده است.

جلیل جباری بیان کرد: بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی می‌توانند به عنوان شغل پایدار و درآمدزا برای خانوارها محسوب شوند به شرطی که در کیفیت تولید و نحوه فروش محصول، اصول حرفه‌ای آن در نظر گرفته شود. وی اظهار داشت: باید هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان برای معرفی و بازاریابی کسب و کار خود در بستر فضاهای مجازی، فعالیت بیشتری داشته‌ باشند و با به‌روزرسانی اطلاعات و ارتقای مهارت‌ها، حجم تولیدات را از نظر کیفی و کمی افزایش دهند. یکی از مدرسان تجارت و بازاریابی نیز در این نشست تخصصی با اشاره به مباحث مرتبط با بازاریابی و فروش، بازاریابی مستقیم و اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی، برندینگ و بسته‌بندی محصولات اظهار داشت: توسعه و رونق صنایع‌دستی در استان با تغییر متدها و روش‌های تولید، عرضه و بازاریابی میسر می‌شود. داور نیکو اظهار داشت: امروز باید به سلایق، ذائقه و نیازهای مشتریان باید توجه بیشتری شود و مرغوبیت کالا و بسته‌بندی را به عنوان یک اصل مهم در راستای توسعه بازارهای داخلی و خارجی در اولویت قرار داد. وی گفت: مسوولان امر در این صنعت نیز باید آموزش و فرهنگ‌سازی و ایجاد علاقه‌مندی در تولیدکنندگان برای عرضه محصولات مشتری‌پسند را در اولویت قرار دهند. این کارشناس بیان کرد: با بهره‌گیری از دانش بومی و محلی و ترکیب انواع هنرها می‌توان به آثار و تولیداتی برجسته دست یافت که در بردارنده ارزآوری مطلوبی برای کشور خواهد بود. آذربایجان‌غربی دارای صنایع‌دستی مختلفی در زمینه‌هایی شامل نساجی سنتی، سفال و سرامیک، هنرهای چوب، پوشاک سنتی، صنایع دستی فلزی، شیشه و دیگر پیشه‌های سنتی وابسته به صنایع‌دستی از جمله رنگرزی گیاهی و نخ ریسی سنتی است. این استان با داشتن گنجینه‌های صنایع‌دستی، ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی دارد تا نتیجه اقتصاد درون زا در عمل به نمایش گذاشته شود. آذربایجان‌غربی دارای بیش‌از ۲۰ هزار نفر هنرمند فعال در زمینه تولید صنایع‌دستی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی