بیمارستان 32 تخت‌خوابی خور و بیابانک بهره‌برداری شد


بیمارستان 32 تخت‌خوابی خور و بیابانک بهره‌برداری شد

اصفهان- ایرنا- بیمارستان 32 تخت‌خوابی آفتاب هشتم در شهرستان خور و بیابانک از توابع استان اصفهان، در آیینی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از این بیمارستان گفت: این مرکز درمانی تخصصی مجهز به همه خدمات مورد نیاز درمانی، ۶ متخصص در رشته‌های داخلی، جراحی، عمومی، زنان و زایمان، اطفال و طب اورژانس است.

سعید نمکی افزود: قرار است بخش رادیولوژی بیمارستان خور و بیابانک نیز برای ارایه خدمت سرپایی با روش ارتباط از راه دور فعال شود.

وی یادآور شد: برخلاف اینکه برخی استان‌ها مانند اصفهان برخوردار معرفی شده‌اند اما دارای مناطقی توسعه نیافته و کم‌برخوردار از جمله شهرستان خور و بیابانک هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه در تلاش برای ماندگاری بیشتر نیروهای پزشکی و پیراپزشکی در مناطق محروم با ایجاد انگیزه‌های لازم است.

وی، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی مانند خانه‌های بهداشت و مرکزهای جامع سلامت را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در مناطق کم‌برخوردار برشمرد و اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های مهم تعیین الگویی جدید با توجه به نساب جمعیتی موجود در نقاط کمتر برخوردار و با پراکندگی جمعیت زیاد است که در حال بازنگری هستیم.

نمکی همچنین اولویت‌بخشی به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های لازم در نقاط کم‌برخوردار کشور را از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد.

وی در ادامه دستاوردهای بخش سلامت در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را درخشان دانست و گفت: این نشان می‌دهد در شرایط اقتصادی کنونی و با وجود مشکلات و اولویت مایحتاج ضروری مردم، توسعه فیزیکی و عمرانی و تجهیزات پزشکی متوقف نمی‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اولویت اصلی وزارت بهداشت در سال ۹۹ تامین دارو، واکسن و تجهیزات مورد نیاز بیماران در شرایط سخت اقتصادی، ارایه بی‌وقفه خدمات اولیه درمانی در اورژانس‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق محروم است و در این راستا هر هفته ۵۰ طرح جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

برای ساخت بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی خور و بیابانک در زمینی به مساحت ۲۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بیمارستان آفتاب هشتم مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات روز دنیاست و بخش‌های مختلف همچون اورژانس با هفت تخت، دیالیز با سه تخت، بستری با ۳۲ تخت و زایشگاه و نوزادان، ۲ اتاق عمل، واحد تصویربرداری، آزمایشگاه و درمانگاه تخصصی دارد.

در این بیمارستان تخصصی که برای ارایه خدمات درمانی به بیماران شهرستان خور و بیابانک و روستاهای اطراف ساخته شده، همچنین ۲ هزار مترمربع فضا برای استقرار بالگرد اورژانس در نظر گرفته شده است.

شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر