افزایش 30 هزار میلیارد تومانی ارزش دارایی‌های شستا


مدیرعامل شستا گفت: ارزش دارایی شستا هم در بخش بورسی و غیر بورسی حدود 30 هزار میلیارد تومان نسبت به ابتدای سال افزایش پیدا کرده است و ارزش دارایی شستا در حال حاضر نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان است.

افزایش 30 هزار میلیارد تومانی ارزش دارایی‌های شستابه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) در مراسم اولین گردهمایی بسیجیان شستا با محوریت بهره‌گیری از توان داخلی در ارتقا و تعالی سازمانی اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم در مجموعه ۱۸۷ شرکت دراختیارمان که حدود ۸۰ شرکت بروسی و ۸۷ شرکت غیرمدیریتی اند عملکردشان را تلفیق کنیم که سود عملیات تلفیق حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بالغ شده و نسبت به سال‌های گذشته که حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود، رشد ۲۱۳ درصدی داشتیم.

وی گفت: سود خالص عملیات تلفیق در ۳۱ خرداد سال ۹۸ به ۱۰ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به سال گذشته ۲۸۶ درصد رشد داشته است و نرخ بازده دارایی شستا از ۸ درصد به ۱۸ درصد رسید که رشد بی نظیری بود.

مدیرعامل شستا بیان کرد: سود خالص شستا در شرکت اصلی در ۳۱ خرداد ۹۸ نسبت به سال گذشته از هزار ۲۰۰ میلیارد تومان به ۴ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است همچنین باید بگویم که بازرسی به شرکت‌های شستا بر عهده سازمان حسابرسی کل کشور است.

رضوانی فر ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال مسیر رشد اقتصادی مجدد ادامه پیدا کرد و فروش تجمیعی در ۶ ماهه اول سالِ گذشته ۱۶ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این آمار در ۶ ماهه اول امسال به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید و سود خالص تجمیعی ما ۳ برابر شده است.

وی افزود: در مجموعه شستا ۲۸۶ پروژه در حال انجام است که امسال حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها سرمایه گذاری کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ساماندهی شرکت‌های شستا اقداماتی را آغاز کردیم، افزود: بهره گیری از توانمندی و ظرفیت‌های داخلی کشور نیاز به ساماندهی است که این کار آغاز شده است و مجموعه‌ای از شرکت‌ها که بورسی نبودند در برنامه برای عرضه در بازار سهام قرار گرفتند و شرکت‌هایی که فکر می‌کردیم ادغام آن‌ها باعث انسجام و هم‌افزایی بیشتری می‌شود را ادغام کردیم و چند شرکت ادغام شدند و چند شرکت نیز در دستور کار برای ادغام قرار گرفته است.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: به سمت انحلال شرکت‌هایی که تکنولوژی ان‌ها از شرایط کسب و کار فاصله گرفته است رفتیم تا ظرفیت‌های استفاده شده در آن شرکت هارا به شرکت‌های دیگر اختصاص دهیم.

وی گفت: برای آن که دارایی‌های غیرمولد شستا را کاهش دهیم بیش از ۴۰ دفتر مرکزی را تخلیه کردیم و دفاتر شرکت هارا به محل کار اصلی منتقل کردیم همچنین مجموعه از اقدامات برای شناسایی املاک و دارایی‌ها مازاد صورت گرفته تا این دارایی وارد سرمایه گذاری مولد شستا شود و نتیجه آن این شد که در سال ۹۶ نزدیک به ۴۰ شرکت زیان ده داشتیم، اما در ۶ ماهه اول امسال شرکت‌های زیان ده به ۱۱ شرکت رسیده است.

رضوانی فر اظهار کرد: درایت‌های خوبی در افزایش سرمایه صورت گرفته است که ۳۷ شرکت افزایش سرمایه داشته اند و در ۳۳ شرکت دیگر در حال انجام است و افزایش سرمایه در شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی از ۳ هزار ۹۰۰ به ۸ هزار میلیارد تومان انجام و ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ارزش دارایی شستا هم در بخش بورسی و غیر بورسی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان نسبت به ابتدای سال افزایش پیدا کرده است و ارزش دارایی شستا در حال حاضر نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان است.

رضوانی فر گفت: برای اینکه از تمام ظرفیت‌هایی که در مجموعه شستا وجود دارد استفاده شود و شستا نقش خود را به طور کامل در چنین شرایط اقتصادی ایفا کند نیاز به اقداماتی دیگری است.

وی افزود: نظام سلطه و استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از همه ابزار‌ها برای ضربه زدن و از بین بردن این انقلاب استفاده کرده و همیشه تمام ضربه‌ها هم جهت اعمال کرده است، اما مقاطعی به نسبت توانمندی که ما داشتیم جهت ضربه‌ها تغییر داده است.

مدیرعامل شستا ادامه داد: هم اکنون استنباط آن‌ها این است که با روش‌های اقتصادی و محدود کردن فضای کسب و کار می‌توانند به ما ضربه بزنند بنابراین چاره‌ای نداریم تا به فرموده مقام معظم رهبری قوی شویم.

وی افزود: یکی از راه‌ها برای قوی شدن در حال حاضر در حوزه اقتصادی است چراکه سعی میکنند هر فعالیت اقتصادی در کشورمان را تحریم کنند و این نشان می‌دهد درحال حاضر تمرکز آن‌ها در حوزه اقتصادی است و نقش افرادی که در حوزه اقتصادی مشغول هستند پررنگ می‌شود.

وی گفت:استفاده از پتانسیل قرارگاه خاتم الانبیاء این پالایشگاه بزرگ ساخته شد، نزدیک به ۳۵ میلیون لیتر بنزین در روز به ظرفیت بنزین داخل اضافه شد و دیگر حرفی از تحریم بنزین نمی‌زنند.

وی اضافه کرد: در حوزه دیگر نیز همینطور است در حال حاضر ۹۶ درصد دارو‌های مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم و دیگر در لیست تحریم‌ها آورده نمی‌شود چراکه می‌دانند تاثیری ندارد.

وی گفت: استفاده از توان داخلی و داشتن تفکر بسیجی برای خروج در شرایط خاصی که در آن قرار گرفتیم می‌تواند کمک کننده باشد.

رضوانی فر تصریح کرد: مهم‌ترین پایه تفکر بسیجی که در چنین شرایط می‌تواند تاثیرگذار باشد تا از این شرایط اقتصادی عبور کنیم دینداری بر پایه اسلام ناب محمدی است.

مدیرعامل شستا ادامه داد: دومین پایه تفکر بسیجی، بصیرت است که بسیجی‌ها همواره بر این پایه پیشرو بوده و حرکت کرده است و از بسیج کارگری می‌خواهیم در حوزه‌های کاری خود پیشرو و خط شکن باشید.

وی افزود: سومین پایه تفکر بسیجی احساس مسئولیت است این احساس مسئولیت، بسیجی را صاحب اراده و همت بلند کرده است نمونه بارز آن سردار قاسم سلیمانی است که هنگامی که در شرایط فشار برون منطقه‌ای سوریه و عراق و ... بود، اما وقتی در خوزستان سیل آمد احساس مسئولیت کرد در آنجا حضور پیدا کرد.

رضوانی فر اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت فکری و سرمایه‌های اجرایی و انسانی میتوانیم از تنگنا‌ها عبور کنیم همچنین بسیجی آرمانِ عمل گراست چراکه اهل عمل مجاهدانه و نشاط در عمل است افرادی که مبتنی بر این تفکر زندگی کردن نشان دادند که می‌شود با استفاده از این تفکر کار‌های بزرگی در کشور انجام داد.

وی گفت: مجموعه شستا از ۶۵ هزار نفر پرسنلی که در اختیار دارد و ۱۳۵ پایگاه بسیجی که دارد انتظار دارد که برای خروج از در شرایط سخت اقتصادی گردهم بیایند.

مدیرعامل شستا خاطرنشان کرد: مجموعه شستا یکی از مجموعه‌های اقتصادی مهم در کشور است چرا که به علت تنوع در حوزه کسب و کار نمونه‌ای از تمام فعالیت‌های اقتصادی در کل کشور است و ما باید به سهم خود اجرا کننده صحبت‌های مقام معظم رهبری در جهت قوی شدن در حوزه اقتصاد باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر