گوشی جدید سونی با پشتیبانی از اینترنت 5G در رویداد MWC معرفی می‌شود


گوشی جدید سونی با پشتیبانی از اینترنت 5G در رویداد MWC معرفی می‌شود

به احتمال زیاد در رویداد MWC پیش رو که اواخر ماه فوریه نیز بر گزار می شود، شاهد معرفی گوشی جدید سونی با توانایی پشتیبانی از اینترنت پر سرعت ۵G خواهیم بود.

اطلاعات بیشتر در مورد این محصول جدید فعلاً بصورت قطعی اعلام نشد! در واقع هنوز اسم این گوشی هم مشخص نشده و خب نمی دانیم قرار است با محصولی تحت عنوان سونی اکسپریا ۱.۱ روبرو شویم یا اکسپریا ۰ و اکسپریا ۳( یا هر چیز دیگر)! ولی به احتمال زیاد این گوشی در گروه پرچم داران قرار دارد که خب این یعنی باید از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و مودم X55 کوالکام در آن استفاده شود. مودمی که توانایی پشتیبانی از اینترنت پر سرعت ۵G را به گوشی ها می دهد.

در بخش دوربین هم شاهد مجموعه ای ۴ گانه خواهیم بود که دوربین مدت پرواز( ToF) مهمان جدید به حساب می آید ! دوربین اصلی، یک حسگر به بزرگی ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسل خواهد داشت که در کنار یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو و فوق عریض، مجموعه دوربین های گوشی جدید سونی را تشکیل می دهند. هنوز مشخص نشده آیا سونی تصمیم دارد در گوشی مورد انتظار خود از سنسور جدید IMX555 12MP که در گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس استفاده خواهد شد بهره ببرد یا طبق معمول از سنسورهای سفارشی استفاده می کند! ظاهرا باید تا آخر فوریه برای پاسخ به این سوال منتظر بمانیم.

گوشی جدید سونی با پشتیبانی از اینترنت 5G در رویداد MWC معرفی می‌شود

ولی نام گوشی دیگری که قبلاً هم شایعه حضور آن در MWC منتشر گردید، سونی اکسپریا ۵ پلاس است! محصولی که بر اساس انتظار باید از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و مودم ۵G استفاده کند. اگرچه اطلاع دقیقی از اندازه نمایشگر اکسپریا ۵ پلاس نداریم، ولی انتظار می رود این محصول اندکی کوچک تر نیز باشد! همچنین رندرهایی که از این گوشی منتشر شده، مجددا قرار گیری سنسور اثر انگشت در کلید پاور را نشان می دهد!

گوشی جدید سونی با پشتیبانی از اینترنت 5G در رویداد MWC معرفی می‌شود

علاوه بر این ها، شانس بسیار خوبی وجود دارد که در این رویداد، سونی از گوشی های میان رده که در این شرایط بیشتر از هر چیزی به آن احتیاج دارد نیز رونمایی کند تا جانشینی برای گوشی های اکسپریا ۱۰ باشند. در صورتیکه سونی این محصولات را به جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده میان دره کوالکام یعنی اسنپدراگون ۷۶۵G مجهز کند، باید شاهد پشتیبانی این میان رده ها از اینترنت ۵G باشیم که خبر بسیار خوبی خواهد بود.

در اینصورت ، هم گوشی های اکسپریا ۱.۱( ؟) و اکسپریا ۵ پلاس و هم گوشی های میان رده، با اندکی تأخیر به دست کاربران خواهند رسید. انتظار می رود پرچم دارها در ماه می امسال و میان رده ها نیز در ماه ژوئن برای پیش خرید در دسترس قرار گیرند.

در مورد قیمت این محصولات چیزی مشخص نیست. اما بعید بنظر می رسد محصولات پرچم دار سونی کمتر از ۹۰۰ دلار قیمت گذاری شوند. برای میان رده ها هم با توجه به ویژگیهای احتمالی، قیمتی حوالی ۶۰۰- ۷۰۰ دلار پیش بینی می شود!

digikala.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها