280 شعبه آرای مردم تربت‌حیدریه در انتخابات را جمع‌آوری می‌کند


280 شعبه آرای مردم تربت‌حیدریه در انتخابات را جمع‌آوری می‌کند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه از درنظر گرفتن 280 شعبه اخذ رای برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه  انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه خبر داد.

علی رستمی روز پنجشنبه در جلسه تعیین شعب اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات گفت: از مجموع این تعداد شعب اخذ رای، ۱۷۲ شعبه در شهرستان تربت‌حیدریه، ۶۱ شعبه در زاوه و ۴۷ شعبه نیز در مه‌ولات تعیین شده است.

وی بر لزوم آسیب‌شناسی دقیق محل شعب اخذ رای و رفع نواقص موجود برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تعیین شعب اخذ رای افزود: شعب رای گیری باید به نحوی انتخاب شوند که تمام مردم به راحتی امکان دسترسی به آن را داشته باشند.

وی ادامه داد: در مکان سنجی شعب اخذ رای، باید سختگیری‌ شود و قبل از استقرار صندوق نیز باید همه موارد مورد نیاز، سنجیده و تصمیم درست و منطقی در این زمینه گرفته شود.

رستمی با بیان اینکه فرمانداری به عنوان مجری قانون انتخابات، مرّ قانون را برای همه نامزدهای انتخابات اعمال خواهد کرد گفت: همه داوطلبان نمایندگی باید زمان‌بندی تبلیغات انتخاباتی را رعایت کنند و هرگونه تبلیغات زود هنگام خلاف قانون است.

از مجموع ۳۷ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، صلاحیت ۱۷ نفر توسط هیات نظارت شورای نگهبان تایید شد که یک نفر آنان زن است. حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

۲۲ بهمن ماه امسال نتیجه نهایی بررسی‌های هیات نظارت استان خراسان رضوی به طور عام در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد و افراد تایید صلاحیت شده از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برای تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد و ۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان این استان در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟