120 میلیارد ریال در بخش ایل‌راههای عشایری چهارمحال و بختیاری هزینه شد


120 میلیارد ریال در بخش ایل‌راههای عشایری چهارمحال و بختیاری هزینه شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم مرمت، اصلاح و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری گفت: تاکنون 120 میلیارد ریال برای 200 ایل‌راه عشایری این استان هزینه شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، یحیی حسین‌پور در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای تکمیل عملیات مرمت، اصلاح و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری این استان ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: طرح مرمت، اصلاح و بازسازی ۲۰۰ ایل‌راه عشایری چهارمحال و بختیاری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۴۱ درصد پیشرفت مالی دارد.

حسین‌پور تصریح کرد: در سال‌جاری ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح مصوب و تنها ۲۵۰ ملیارد ریال آن برابر ۵۰ درصد تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: تاکنون عملیات اجرایی مرمت، اصلاح و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری "بردبردون"، "چارقاش"، "لاغرک"، "پل ترکی"، "اردل"، "لاسوزنی"، "کوهرنگ و "پل سه‌جو" انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین بخشی دیگر از عملیات اجرایی مرمت، اصلاح و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری "اردل"، "کوهرنگ"، "پل ترکی" و "سه‌جو" در دست اقدام است.

وی گفت: عملیات اجرایی مرمت، اصلاح و بازسازی ۱۰۰ کیلومتر ایل‌راه عشایری دیگر در چهارمحال و بختیاری شامل "اردل"، "کوهرنگ"، "پل بادره"، "پل آلیکوه"، "پل ترکی"، "سه‌جو" و "پل ماربره" هنوز باقی‌مانده است.

حسین‌پور تاکید کرد: از مجموع ۹۲ اعتبارات ملی امور عشایر چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکنون ۶۶ درصد تخصیص یافته و ۱۰۰ درصد مبلغ تخصیصی جذب شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۶۰۰ کیلومتر ایل‌راه عشایری دارد که ایل‌راه‌های اصلی عشایر استان در مسیرهای خوزستان، دیناران، بازفت و لردگان واقع شده است.

چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان عشایرنشین کشور بعد از فارس ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که از این تعداد ۳۶ هزار نفر درون‌کوچ و ۹۰ هزار نفر برون‌کوچ هستند.

عشایر چهارمحال و بختیاری با یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک افزون‌بر ۲۵ درصد از پروتئین استان را تولید و تامین می‌کنند.

بیشتر جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری به‌ترتیب در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل ساکن می‌شوند و در بخش‌هایی از شهرستان‌های کیار، فارسان، بروجن و شهرکرد نیز سکونت‌گاه عشایری وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی