هیچ اندیشه دینی به اندازه انتظار دشمن نداشته است


هیچ اندیشه دینی به اندازه انتظار دشمن نداشته است

امام جمعه موقت تهران اندیشه انتظار را یکی از مهمترین موضوعاتی دانست که دشمنان بسیاری داشته است.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‎ای که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که هیچ مسئله دینی به اندازه مسئله انتظار مخالف نداشته است، گفت: مسئله انتظار آنچنان مهم است که علیه آن در ادیان مختلف حرکت‌های شبه علمی صورت گرفته است.

وی با ذکر این مطلب که حرکت را در انجیل می‌توان دید ،افزود: مسیحیت با اینکه در انجیل از دگرگونی عالم و آمدن انسانی آسمانی خبر می دهد، اما از آن به نزول عیسی بن مریم (ع)در قیامت تفسیر کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که:اساتید اهل فن دانشگاه های غربی با عقاید و تفاسیر کلیسا مخالف هستند، یادآورشد: آن ها عمدتا قائل بودند که فردی آسمانی در این عالم به عدل و داد خواهد پرداخت.

وی گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ حدیث در باب انتظار وجود دارد که تمام این ها از نظر اسناد بررسی شده است؛ اهمیتی که بحث مهدویت دارد، بحث توحید ندارد، دشمنی‌ها در این حوزه نیز بیشتر از توحید است. بیش از ۳۰۰ روایت در باب این است که زمین نمی تواند از وجود امام خالی باشد، اما ما بقی روایات موجود در باب مهدویت به معرفی امام زمان(عج) پرداخته و راه را برای ما روشن می کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: توسل به ساحت قدسی امام زمان(عج) باید همیشگی باشد؛ این توسل و ذکر از طلاب بیشتر خواسته شده و اراده های پروردگار با همین ادعیه حاصل می‌شود، پیروزی انقلاب اسلامی و فرار کردن شاه از کشور از آثار همین توسلات بود.

امامی کاشانی یادآورشد: انتظار تربیت کننده انسان است ؛منتظران فرج امام زمان(عج) برگزیدگان امت هستند و شهید حاج قاسم سلیمانی از نمونه همین برگزیدگان بود و خداوند متعال شهادت او را جهانی کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دعا برای پیروزی مجاهدان اسلام، دعا برای طول عمر برای رهبر معظم انقلاب و توسل های مختلف می‌‍تواند پیروزی ها را برای ما رقم بزند و انتظار می رود طلاب بیشتر به ادعیه بپردازند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی