رزمندگان تخریب‌چی فارس و بوشهر گردهم آمدند/ تقدیم 400 شهید


رزمندگان تخریب‌چی فارس و بوشهر گردهم آمدند/ تقدیم 400 شهید

گروه اجتماعی ـ گردهمایی رزمندگان و خانواده‌های شهدای تخریب‌چی استان‌های فارس و بوشهر در شیراز برگزار شد و در آن از خانواده 21 شهید تخریب‌چی این استان‌ها تجلیل به عمل آمد.

رزمندگان تخریب‌چی فارس و بوشهر گردهم آمدند/ تقدیم 400 شهید

به گزارش ایکنا از فارس، گردهمایی رزمندگان و خانواده‌های شهدای تخریب‌چی استان‌های فارس و بوشهر امروز، 3 بهمن‌ماه در سالن امام علی(ع) سپاه فجر فارس برگزار شد.
سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در این مراسم گفت: تخریب‌چیان کسانی بودند که در دوران دفاع مقدس با غلبه بر نفس درونی خود به مبارزه با زمین مسلح رفته و زمینه حضور همرزمان خود جهت مقابله با دشمن را ایفا می‌کردند که در واقع آن‌ها خود را فدا می‌کردند.
وی به برگزاری این گردهمایی اشاره کرد و گفت: این مراسم سومین برنامه گردهمایی تخصصی در گرامیداشت رزمندگان استان است که سال جاری برگزار می‌شود که تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آن توسط خود رزمندگان تخریب‌چی استان صورت گرفته است.

تقدیم 400 شهید تخریب‌چی از فارس و بوشهر
کوشکی بیان کرد: بیش از 400 شهید تخریب‌چی در دوران دفاع مقدس از استان‌های فارس و بوشهر به درجه رفیع شهادت نائل شدند که از این تعداد 21 نفر فرمانده شهید تخریب‌چی هستند که امروز از خانواده‌های آن‌ها تجلیل به عمل آمد.
عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این مراسم با اشاره جایگاه شهدا در نزد نسل امروز گفت: این‌ها همه نشان از اعتقاد راسخ شما به نظام و انقلاب و اسلام است.

جنگ امروز پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی است

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از عقاید و ایده‌های خانواده شهدا گفت امروزه با جنگی به مراتب پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی مواجه هستیم که نیاز داریم در این راه از تمامی ظرفیت‌های نظام بهره‌گیری کنیم.
سردار سرتیپ پاسدار محمد نبی رودکی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و لشکر 19 فجر استان فارس در دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برای همگان واجب است، گفت: امروزه شهدا چراغ راه روشنی برای جامعه هستند که اگر به توصیه‌ها و دستاوردهایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس توجه داشته باشیم، می‌توانیم به بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف غلبه کنیم.

خون تازه‌ای که شهادت سردار سلیمانی به جبهه مقاومت تزریق کرد
وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاوت گفت: این شهید والا مقام با مسلط به نفس خود توانست سردار دل‌ها در جهان اسلام لقب گیرد و خون تازه‌ای را در رگ جبهه مقاومت و جهان اسلام تزیق کند.
رودکی یادآور شد: داعش آمده بود تا بماند و اهداف کشورهای غربی را در حوزه خاورمیانه و به خصوص در سوریه پیاده کند و در بعضی موارد نیز تا70 درصد از خاک کشورها را اشغال و غارت کرد تا اینکه سردار شهید سلیمانی با ورود به این حوزه و کمک به جبهه مقاومت و ایجاد بسیج مردمی در عراق و سوریه و سایر کشورها در مقابله با داعش برخاست.
وی، در ادامه شهدای تخریب‌چی و رزمندگان دوران دفاع مقدس در قسمت تخریب را پیشگامان مقابله با دشمن و زمین مسلح نامید و گفت: تخریب‌چیان زاهدان شب و شیر مردان روز بودند که همواره جان خود بر کف دست گرفته و در راستای دفاع از کیان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: اقتدار و قدرت دفاعی ایران به برکت وجود نیروهای مسلح باعث شکست آمریکا در خاورمیانه شده و تمامی دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکای جنایت کار را برملا ساخته است.
فرمانده اسبق سپاه فجر فارس در دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: برگزاری مراسم‌های گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و بیان خاطرات و فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده لازم و ضروری است که رزمندگان و ایثارگران باید خاطرات خود را برای قشر جوان جامعه بیان کنند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از 21 خانواده فرمانده شهید تخریب‌چی استان‌های فارس و بوشهر با اهدا لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان