بهره برداری انتفاعی از سرای محلات ممنوع شد


بهره برداری انتفاعی از سرای محلات ممنوع شد

عضو شورای شهر تهران گفت: سرای محلات دیگر حق ندارند بابت خدماتی که ارائه می‌دهند سودی کسب کنند.

بهره برداری انتفاعی از سرای محلات ممنوع شدافشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جدیدترین تصمیم‌گیری برای سرنوشت سرای محلات، گفت: در حال حاضر یک دستورالعمل دوره گذار داریم که سرای محلات بر اساس آن اداره می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: سرای محلات در دوره گذار وظایفی بر عهده دارند که باید پیش ببرند.

حبیب‌زاده با تأکید بر اینکه باید تکلیف سرای محلات را برای بعد از دوره گذار که طولانی هم شده مشخص کنیم، گفت: برای اینکه تکلیف آن‌ها مشخص شود ۳ الگو ارائه شده بود که ستاد مربوطه در شهرداری تهران این موارد را تجمیع و ستاد شورایاری‌ها هم آن‌ها را بررسی کرده است.

او افزود: آخرین جلسه در مورد وضعیت شورایاری‌ها روز شنبه برگزار شد که پیشنهاد ستاد نهایی شده است و ما باید آن را اصلاح کنیم.

بیشتر بخوانید: منع مکاتبه مستقیم شورایاری ها با مدیران شهرداری غیرقانونی است / شهردار تهران کارت زرد گرفت

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای این کار نیازمند مصوبه شورای شهر هستیم، تصریح کرد: به محض اینکه شورا دستورالعمل جدید را مصوب کند، آن را ابلاغ خواهیم کرد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه برای سرای محلات تصمیم اساسی گرفته شده است، افزود: اولین تصمیم این است که دیگر سرای محلات حق ندارند کار انتفاعی انجام دهند و نمی‌توانند فضای مربوطه را برای فعالیت‌های غیرمرتبط با مسائل اجتماعی و محلی اجاره دهند.

او خاطرنشان کرد: تصمیم دیگر این است که شورایاری‌ها بابت خدماتی که ارائه می‌دهند، نباید سودی دریافت کنند و اگر بخواهند کلاسی برگزار کنند، فقط هزینه استاد را می‌توانند بگیرند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه احتمالا برخی از محلات برای این کار با کمبود مواجه شوند، تصریح کرد: برای جلوگیری از این وضعیت پیشنهاد می‌کنم که در ردیف بودجه سهمی برای آن‌ها مشخص شود که دیگر با مشکلات سابق روبه‌رو نشوند.

حبیب‌زاده با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های سرای محلات فرهنگی و مربوط به مسائل مدیریت شهری است، گفت: در حوزه‌های آموزشی مواردی که در شورا تصویب می‌شود، نیازمند آموزش‌های عمومی است و سرای محلات موظف هستند آموزش‌های مرتبط با این موارد را ارائه دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا