کاهش اندازه دورکمر چه تاثیری در پیشگیری از دومین حمله قلبی دارد؟


کاهش اندازه دورکمر چه تاثیری در پیشگیری از دومین حمله قلبی دارد؟
نتیجه یک مطالعه نشان می دهد وجود چربی شکمی در افرادی که تجربه سکته قلبی داشته اند به معنای احتمال سکته دیگر است و بدین ترتیب به این اشخاص توصیه میشود برای پیش‌گیری از تجربه مجددِ این عارضه خطرناک، اندازه دورکمر خود را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، پزشکان سوئدی اظهار داشتند: در مطالعاتی که قبل از این انجام گرفته نشان داده شده است که چربی شکمی اشخاص را در معرض نخستین حمله قلبی قرار می دهد و نتیجه بررسی جدید این را نشان میدهد که وجود این چربی ها احتمال وقوع سکته بعدی را نیز تشدید می کند.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کارولینسکا در سوئد خاطرنشان کرد: چاقی شکمی نه تنها خطر نخستین حمله قلبی یا مغزی را افزایش میدهد بلکه میتواند در تکرار این عارضه نیز مؤثر باشد.

به گفته این متخصصان، سایز دورکمر مطلوب جدا از مصرف داروهای پیشگیرانه و سلامت تست های خون، در پیش‌گیری از حمله قلبی و مغزی در آینده اهمیت دارد. همینطور مصرف غذاهای سالم، رعایت رژیم غذایی متعادل و مرتب ورزش کردن از راهکارهای مؤثر برای مقابله با چاقی شکمی است.

همچنین چربی شکمی خطرناک است برای این که با بروز عارضه هایی مانند فشار خون بالا، قند خون بالا، دیابت و کلسترول بالا همراه است که انسداد عروق را تشدید می کند.

در این مطالعه این تیم تخصصی بیش از ۲۲ هزار نفر را که برای بار اول دچار حمله قلبی شده بودند مورد بررسی قرار دادند. از بین این شرکت کنندگان ۷۸ درصد از مردان و نزدیک به ۹۰ درصد زنان دچار چاقی شکمی بودند.

به گزارش هلث دی نیوز، در مدت نزدیک به چهار سال متخصصان مشاهده کردند چاقی شکمی بطور مستقل با حملات قلبی و مغزی کشنده و غیر کشنده مرتبط بوده است. خطر چاقی شکمی در بروز حمله قلبی، مستقل از فاکتورهای دیگر مانند استعمال سیگار، دیابت، فشار خون بالا و میزان وزن کلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی