جشنواره هنرهای نمایشی استان سمنان در شاهرود آغاز شد


جشنواره هنرهای نمایشی استان سمنان در شاهرود آغاز شد

شاهرود- ایرنا- هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در فرهنگسرای شاهرود آغاز شد.

در این جشنواره که پنجشنبه در فرهنگسرای مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود آغاز شد، گروه‌های نمایشی از شاهرود، سمنان ، میامی، دامغان و سرخه حضور دارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این جشنواره بعد از توقف چند ساله آغاز به کار کرده ، افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، زمان این جشنواره به تاخیر افتاد که امروز آخرین فرصت برای اجرا بود.

نبی الله خدابخشی با اشاره به اینکه در بین ۱۸ اثر استانی ، هفت اثر قابل رقابت بودند، تصریح کرد: از میان هفت اثر نمایش داده شده سه اثر برگزیده و به جشنواره کشوری معرفی می شوند.

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی های جشنواره این است که به صورت صحنه عروسکی و زنده اجرا می شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، خاطرنشان کرد: در این نمایش‌ها نوجوانان می توانند کار گروهی را تمرین و تجربه ای مفید برای آینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هر بخش کارگردانی، بازیگری و نویسندگی افرادی انتخاب شده و به آنان جایزه اهدا می شود ، تصریح کرد: سه داور در سطح استان و یک داور ناظر هم از ستاد مرکزی در جشنواره حاضر و نمایش هفت گروه را قضاوت می‌کنند.

وی موضوع این نمایش ها را مناسبتی و در قالب حمایت از طبیعت و محیط زیست خواند و افزود: شعار این جشنواره "نمایش تمرین زندگی، ساختن آینده"است.

خدابخشی ادامه داد: امسال سعی شده که جشنواره ها و برنامه های این کانون به تفکیک در سطح استانی و شهرستانی اجرا شود.

به گفته وی جشنواره کشوری در فروردین سال آینده در شهر اهواز برگزار می شود.

گروه شاهرود(۱) نمایش "هیس ما یک نقشه داریم" به کارگردانی ملیحه آقا حسینی، گروه میامی نمایش"من می توانم" به کارگردانی ثمانه رحیمی، گروه شاهرود(۲) نمایش "یکی کم است" به کارگردانی صدیقه حسین نژاد، گروه سمنان(۲) نمایش "لوطیان مرد رند" به کارگردانی مریم کاشانی، گروه سرخه نمایش "مداد رنگی" به کارگردانی اعظم فخرو، گروه مجتمع سمنان نمایش "گلابتون" به کارگردانی سعید حیدریان، گروه دامغان(۲) نمایش "جادوی دست ها" به کارگردانی فاطمه سادات امیر فخریان را در این جشنواره اجرا می کنند.

دانش آموزانی از شهرهای سمنان، شاهرود، میامی، دامغان و ایوانکی این نمایش ها را تماشا می کنند.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و عروسکی استان ،با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اداره ارشاد اسلامی شاهرود، و انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان در فرهنگسرای مهر این شهر برگزار می شود.

شهر شاهرود بیش از ۱۵۰ هزار تن جمعیت و سه هزارو ۵۰۰ هکتار مساحت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا