مشترکان کردستانی در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند


مشترکان کردستانی در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه اکنون میزان تولید و مصرف گاز در کشور برابر شده است، گفت: با توجه به بارندگی و برودت هوا، شهروندان مصرف صحیح گاز طبیعی را مد نظر داشته باشند.

هوشنگ اولی‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف می‌شود.

وی بر لزوم رعایت و مصرف صحیح گاز طبیعی در بخش‌های مختلف خانگی و اداری تاکید کرد و افزود: امسال تا پایان دی در مجموع ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۴۲۶ مترمکعب گاز طبیعی مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد بیشتر بود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان یادآور شد: تنظیم دمای رفاه اتاق‌ بین ۱۸ تا ۲۱ درجه و خاموش کردن وسایل گازسوز اضافی، نقش مهمی در کاهش مصرف گاز دارد.

اولی‌زاده به لزوم استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل اشاره کرد و گفت: روشن کردن پکیج یک ساعت پیش از آغاز کار در ادارات و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان کار ضروری است.

وی اضافه کرد: در صورت مصرف صحیح این نعمت خدادادی توسط مشترکان، با وجود برودت هوا در روزهای آینده، شهروندان کردستانی با افت یا قطعی گاز طبیعی مواجه نخواهند شد.

کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۹ روستا است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان به شبکه سراسری گاز متصل هستند.

۵۳۱ هزار و ۴۰۳ مشترک از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند که ۳۹۴ هزار و ۹۳۴ مشترک در شهرها و ۱۳۶ هزار و ۴۶۹ مورد در روستاها قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟