مقابله با جنگ روانی دشمنان نیازمند برنامه ریزی است


مقابله با جنگ روانی دشمنان نیازمند برنامه ریزی است

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با اشاره به حملات سایبری و استفاده از فضای مجازی از سوی دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اظهار داشت: مقابله با این حملات نیازمند برنامه ریزی است  و باید به صورت هدفمند کار کنیم.

سردار سید یوسف مولایی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ابوذر در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج افزود: امروز مانند گذشته نیست که ایجاد یک عملیات روانی ماه ها به طول می انجامید، امروز در ثانیه مطلبی را به راست و یا دروغ به خورد مردم می دهند.

وی اضافه کرد: اکنون در جنگ رسانه ای قرار داریم و اگر به این باور نرسیم که در این جنگ قرار داریم ، می بازیم .

مولایی با اشاره به ظرفیت های حوزه رسانه درکشور اظهار داشت: باید با شناخت و به کارگیری این ظرفیت ها و استفاده از توانمندی های اصحاب رسانه به جنگ رسانه ای با دشمنان رفت.

وی ادامه داد: دشمنان در این فضا در کسری از ثانیه می توانند حق را به ناحق و ناحق را به حق تبدیل کرده و جای تروریست و آزادی خواه را عوض کنند، حماس و حزب الله را تروریست می نامند این در حالی است که حماس در خانه خود نشسته و کسی دیگر خانه اش را گرفته، نرفته که اروپا را بگیرد و اینها را تروریست می نامند.

مولایی گفت: داعش را که قصد سیطره بر مناطق مختلفی را داشت و تروریست کامل هستند را آزادی خواه مینامند، چندین نفر از نیروهای داعش را با بالگرد به مراکز درمانی شان منتقل می کنند و نتانیاهو نیز با آنان ملاقات می کند، اینها می شوند آزادی خواه.

وی ادامه داد: همین آمریکایی ها به گروه داعش تلویزیون دادند اما وقتی المنار و پرس تی وی یک خبر داغ را بر روی خروجی های خود قرار می دادند از طریق ماهواره قطع می شدند، اما هیچ وقت برنامه داعش قطع نشد.

مولایی عنوان کرد: دشمنان تلاش می کنند تا در این حنگ موضوعات بین المللی را محلی و موضوعات محلی را تبدیل به مسایل بین المللی کنند، می خواستند تا یک مساله جهانی را مانند ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را کور کنند، در فضای مجازی هر کسی که در مورد این شهید مطلبی قرار می داد مسدود می کردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: دشمنان امروز دکترای رسانه تربیت می کنند، به افرادی مانند منافقان سوله هایی دادند که محتوا تولید کنند و از طریق ربات های فضای مجازی در کسری از ثانیه در کل دنیا پخش کنند، در یک چنین شرایطی باید بتوانیم نسبت به آن چیزی که دشمنان بیرون می دهند مسلط و برای آن برنامه ریزی کنیم.

مولایی ادامه داد: از تمامی نیروها و ظرفیت های استان البرز باید استفاده و سازماندهی خوبی برای مقابله در این جنگ صورت گیرد، از تمام ظرفیت های بسیج نیز می توان بهره برد.

چهارمین چشنواره رسانه ای البرز روز پنجشنبه دوم بهمن ماه با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

یک هزار ۱۲۱ اثر در بخش هایی از جمله خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، عکس، تیتر، موشن گرافی و فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که نفرات برتر در هر بخش معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس