احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر از بهمن ماه


احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر از بهمن ماه

بوشهر- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: باتوجه به بارش‌های مناسب در شبه جزیره عربستان و تکثیر ملخ‌های صحرایی در آن کشور، از بهمن ماه احتمال پرواز دسته‌های ملخ به این استان وجود دارد.

خسرو عمرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همچنین با توجه به بارش‌های مناسب سه ماه گذشته و افزایش رطوبت خاک در استان بوشهر، پیش‌بینی می‌شود در بهمن ماه شاهد تکثیر ملخ‌های صحرایی وارد شده از سال قبل در کانون‌های آلوده استان باشیم.

وی تاکید کرد: البته ملخ‌های وارد شده از سمت شرق کشور نیز که تا بندرعباس پیشروی کردند باعث نگرانی است که نباید از آنها غافل شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به رشد کانون‌های ملخ‌های صحرایی، خسارت‌های این آفت در استان افزایش یابد که انتظار می‌رود نیاز به سطح مبارزه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

وی ادامه داد: امسال باتوجه به احتمال افزیش هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به استان بوشهر، نسبت‌ به پارسال نیاز به مبارزه در سطح بیشتری با این آفت احساس می‌شود.

عمرانی گفت: پارسال سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر ۱۰۴ هزار هکتار بود که بیشترین آن به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شده است.

وی اضافه کرد: از این سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی، ۹۲ هزار هکتار آن به صورت زمینی و ۱۲ هزار هکتار به صورت هوایی انجام شد و ۴۲ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی هزینه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه در مراتع و جنگل‌ها بوده که بیش از ۵۲ درصد از کل سطح مبارزه در این مناطق بوده است.

وی تاکید کرد: با مبارزه به موقع سال گذشته از ورود ملخ‌های صحرایی به باغ‌های استان جلوگیری شد و خسارت کمی متوجه باغ‌های استان بوشهر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط