پروانه سلحشوری: منطقه خاورمیانه نفرین شده است/ از تئوری داماد لرستان تا تئوری فرزند آیت‌الله جنتی


پروانه سلحشوری: منطقه خاورمیانه نفرین شده است/ از تئوری داماد لرستان تا تئوری فرزند آیت‌الله جنتی

سلشحوری 4 سال در مجلس حضور داشته و همسرش نیز معاونت یکی از وزارتخانه های مهم اقتصادی را بر عهده دارد. اما با اینحال، امثال سلحشوری بدون پاسخگویی درباره عملکرد خود، به سیاه نمایی وضعیت کشور مشغولند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**پروانه سلحشوری: منطقه خاورمیانه،نفرین شده است

«پروانه سلحشوری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«باید از سطوح کوچک جامعه شروع کنیم تا جامعه جهانی را بسازیم. باید از روی دوش منطقه نفرین شده خاورمیانه باری برداریم، این منطقه محل فروش سلاح‌های آمریکایی و جان دادن مردم شده است، ما باید زندگی را به خاورمیانه بازگردانیم و با مرگ مقابله کنیم».

سلحشوری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«هم مجلس و هم عملکرد دوساله اخیر دولت باعث سرخوردگی مردم شد».

وی افزود:«شورای نگهبان دلایل زیادی برای رد صلاحیت افراد عنوان می‌کند، که متاسفانه مصادیق یکسانی ندارد. همه برای شورای نگهبان برابرند، اما خودی‌هایشان برابرترند...».

پروانه سلحشوری: منطقه خاورمیانه نفرین شده است/ از تئوری داماد لرستان تا تئوری فرزند آیت‌الله جنتی

چندی پیش «پروانه سلحشوری» در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«ما تمرکز خود را بر کشورهای منطقه گذاشتیم و امروز مردم آن کشورها، ما را لعن و نفرین می‌کنند»! حالا این نماینده اصلاح طلب مجلس، منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) را منطقه ای نفرین شده نامیده است!

سلحشوری همچنین پیش از این خواستار تکرار طرح آمریکایی «بهار عربی» در ایران شده بود. وی گفته بود:«مگر سوختن یک دکه‌دار در تونس منجر به انقلاب نشد؟ پس چرا ما اینقدر نسبت به هم بی‌تفاوت هستیم؟ چرا وقتی این همه زنان را تحت فشار قرار می‌دهند، ساکت هستیم و کسی حرفی نمی‌زند؟».

پروانه سلحشوری و همقطاران وی هیچگاه اقدامات جنایتکارانه و تروریستی دولت آمریکا را محکوم نمی کنند. این جماعت حتی از پاگذاشتن بر خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز شرم نمی کند و همچنان نسخه ذلت بار مذاکره با آمریکا را می پیچد.

سلحشوری در مصاحبه مذکور علیرغم اذعان به کارنامه غیرقابل دفاع دولت و مجلس، شورای نگهبان را به رفتار حزبی و سیاسی متهم کرده است. شورای نگهبان براساس قانون و در پروسه ای که در بسیاری از کشورها رایج و بدیهی است، صلاحیت کاندیداهای مجلس را بررسی کرده است.

لازم به ذکر است که «برات قبادیان»، همسر پروانه سلحشوری، معاون وزیر صنعت است. سلشحوری 4 سال در مجلس حضور داشته و همسرش نیز معاونت یکی از وزارتخانه های مهم اقتصادی را بر عهده دارد. اما با اینحال، امثال سلحشوری بدون پاسخگویی درباره عملکرد خود، به سیاه نمایی وضعیت کشور مشغولند.

اصلاح طلبان مسبب اصلی وضع موجود هستند اما با توهین به فهم و شعور مردم، ژست شاکی و منتقد به خود می گیرند.

** از تئوری داماد لرستان تا تئوری فرزند آیت الله جنتی

روزنامه ایران در گزارشی نوشت:«دبیر شورای نگهبان از رئیس جمهوری گلایه کرده که چرا با اظهارات خود، افکار عمومی را نگران کرده و موجب یأس مردم و سوء استفاده دشمن شده است. آیت‌الله احمد جنتی در جلسه دیروز شورای نگهبان گفته که این شورا از تأیید یا رد صلاحیت هیچ فردی منتفع یا متضرر نمی‌شود و برایش این جناح یا آن جناح فرقی ندارد و فقط به مر قانون عمل می‌کند.»

ارگان دولت در ادامه نوشت:«روحانی دیروز تأکید کرده که رضایت عامه مردم باید ملاک باشد نه رضایت یک قوم یا جناح. با هیچ متر و معیاری این سخن رئیس جمهوری را نمی‌توان نه در حکم نگران کردن افکار عمومی خواند و نه شرکت در یک پروژه ضد ملی. مضاف بر اینکه آیا انتقادها نسبت به عملکرد شورای نگهبان محدود به رئیس جمهوری بوده است؟...مگر علی جنتی، فرزند دبیر شورای نگهبان هم انتخابات پیش رو و عملکرد شورای نگهبان را به باد انتقاد نگرفت و نگفت که "نتیجه انتخابات پیشاپیش روشن است"؟...در حقیقت فرزند دبیر شورای نگهبان موضع رئیس جمهوری را تأیید کرده‌اند تا موضع شورای نگهبان را».

پروانه سلحشوری: منطقه خاورمیانه نفرین شده است/ از تئوری داماد لرستان تا تئوری فرزند آیت‌الله جنتی

ارگان رسانه ای دولت، مدعی شده است که چون فرزند آیت الله جنتی به رویکرد شورای نگهبان ایراد گرفته است، پس درباره عملکرد شورای نگهبان،حق با دولت و اصلاح طلبان است!

واقعیت این است که دولتمردان و اصلاح طلبان هیچ دلیل فنی و کارشناسی و منطقی در مخالفت با عملکرد شورای نگهبان ندارند، به هیم دلیل به استدلال های سطحی و خنده دار روی می آورند.

در سال 88 یکی از سران فتنه در تشریح چرایی تقلب در انتخابات گفته بود:«یک نقاطی هستند که خودشان نشان دهنده نادرست بودن میزان آراست. مثلا ترک‌زبان‌ها و مردم آذربایجان فرزند خودشان را رها نمی‌کنند تا به فرد دیگری رای بدهند یا خود بنده که بارها گفتم من لر هستم و آقای موسوی هم گفته داماد لرستان است، لرها داماد خودشان را رها نمی‌کنند...این دو مورد برای ما ملاک است که باقی موارد هم همینطور است....ما نمی‌دانیم چگونه با این صندوق‌ها عمل شده و رأی‌ها چگونه دست برده شده و چه بوده»!

در روزهای گذشته نیز «سعید شریعتی» از دستگیرشدگان فتنه 88 گفته بود چون «علی مطهری» فرزند شهید مطهری و رئیس انتشارات آثار شهید مطهری است، پس حتما باید تایید صلاحیت می شده است.

متاسفانه دولتمردان و طیف اصلاح طلب با اهداف سیاسی و قبیله ای به شورای نگهبان حمله می کنند. این جریان از تئوری داماد لرستان به تئوری فرزند آیت الله جنتی رسیده است. این یعنی دستِ منتقدان شورای نگهبان از دلایل کارشناسی و فنی و منطقی خالیست.

** اصلاح طلبان همچنان در پی کسب رضایت از دولتِ تروریست آمریکا

روزنامه ابتکار در مطلبی با عنوان «درهای بسته به روی CFT» نوشت:«اف‌ای‌تی‌اف و لوایح مربوط به آن به یکی از جنجال‌برانگیزترین موضوعات کشور تبدیل شده است به نوعی که پیوستن ایران به این کارگروه بین‌المللی دستاویز جریان‌ها و جناح‌های سیاسی علیه همدیگر شده است. سال‌هاست ایران درگیر این موضوع است و همچنان برای پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و تصویب لوایح چهارگانه آن است».

پروانه سلحشوری: منطقه خاورمیانه نفرین شده است/ از تئوری داماد لرستان تا تئوری فرزند آیت‌الله جنتی

در هفته های گذشته، دولت تروریست آمریکا در اقدامی جنایتکارانه سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. بسیاری از تحلیلگران تاکید کردند که این اقدام آمریکا، مصداق عینی تروریسم دولتی است.

آمریکا عضو FATF است و یکی از کارویژه های اصلی این سازمان مبارزه با تروریسم و پولشویی است. اما اف ای تی اف به هیچ عنوان درباره اقدام تروریستی یکی از اعضای خود موضع گیری نکرده و سکوت پیشه کرد.

این سازمان پیش از این نیز در مسئله داعش و پولشویی و اقدامات تروریستی این گروهک تکفیری، هیچ اقدامی انجام نداد.

FATF هیچ کاربردی در مبارزه با تروریسم و پولشویی ندارد. به همین خاطر است که 70 درصد پولشویی در جهان در آمریکا و کشورهای اروپایی(اعضای اصلی FATF) رخ می دهد.

کارویژه اصلی اف ای تی اف، هوشمند سازی تحریم های آمریکا و مسدودکردن مسیرهای دورزدن تحریم ها از سوی ایران و به عبارتی ایجاد قابلیت «نقطه زنی» در تحریم های آمریکاست.

ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حجت را درباره اف ای تی اف تمام کرد. اما اصلاح طلبان همچنان در پی کسب رضایت از دولتِ تروریست آمریکا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش