ترور نرم سرداران با سلاح موشک و رسانه / چاره ی ناچار کجاست؟


ترور نرم سرداران با سلاح موشک و رسانه / چاره ی ناچار کجاست؟

یک کارشناس فضای مجازی معتقد است که همان گونه که در فضای حقیقی به لحاظ قدرت موشکی کم نظیر هستیم، در فضای مجازی هم باید خود را به تولیدات و سلاح های مجازی و خاص به منظور دفاع از کیان و هویت مان، خود را تجهیز کنیم و گام اولیه در این کار تکمیل شبکه ملی اطلاعات است که متاسفانه به فراموشی یا بی توجهی سپرده شده است.

به گزارش فانوس،امروزه کشورهای سلطه گر و زورگو برای رسیدن به منافع و مطامع خود ، همانند گذشته نمی توانند به آسانی به اهداف خود برسند. روش های سخت نظامی و قدرت سخت به علت آگاهی نسبی ملت ها دیگر کارآمد نیست و دولت ها به سوی تقویت قدرت نرم و جنگ نرم پیش رفته اند.
مفهوم قدرت نرم که برای نخستین از سوی جوزف نای، نظریه پرداز جنگ نرم و استاد سیاسی دانشگاه هاروارد مطرح شده است، به تاثیرگذاری بر ذهن ها و قلب ها اشاره دارد به گونه که شما با مجموعه ای از شگرد ها و سیاست ها بر « قلب ها و ذهن ها» تاثیرگذاری دارید و طرف مقابل شما، آنچه که شما می پسندید و یا دوست دارید، عمل کند بدون اینکه شما مستقیم یا غیر مستقیم به عملیات نظامی متوسل شوید.

علاوه بر این می توان گفت که بسیاری از کارشناسان و نظریه پردازان نظامی بعد از حوادث 11 سپتامبر ،جنگ سایبری به بقیه مجموعه روش های جنگی اضافه کرده اند و امروزه مفهوم جدیدی به نام جنگ های ترکیبی شکل گرفته است.

ترور نرم سرداران با سلاح موشک و رسانه / چاره ی ناچار کجاست؟

قدرت هسته ای،قدرت منطقه ای و قدرت موشکی عمده ترین منابع قدرت ایران هستند، به گونه ای که محور عبری-عبری- غربی مایل نیستند و مخالف هستند که کشور ایران -که این سه منبع عمده قدرت را به همت تلاش جوانان و ایستادگی مردم اش به دست آورده - از آن برای پیشرفت و رفاه اقتصادی و امنیت مردمش به کار بندد.غربی ها و در راس آن آمریکایی ها به گونه های مختلف برای مهار و از بین بردن منابع قدرت ایران تلاش می کنند به گونه که در برجام، قدرت هسته ای ایران در عمل مهار و تعطیل شد.

سردار سلیمانی که رسانه های غربی از او به عنوان مرد دوم قدرتمند ایرانیان و نماد قدرت منطقه ای ایران یاد می کنند، با شلیک موشک به طرز ناجوانمردانه و مظلومانه توسط آمریکایی های بزدل به شهادت رسید. تصور باطل آمریکایی ها و محور غربی-عبری-عربی این بود که راه سردار دل ها و قدرت منطقه ای ایران متوقف و مهار خواهد شد. دشمن و پیاده نظام آن در ایران ، بعد از ترور سپهبد سلیمانی، شروع به تحریف و ترور شخصیتی او و حتی خانواده اش کردند،علاوه بر این مطالب کاربران ایرانی در فضای مجازی در مورد سردار سلیمانی توسط شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام حذف شد.

ترور نرم سرداران با سلاح موشک و رسانه / چاره ی ناچار کجاست؟

مشابه همین رویداد، بعد از حادثه پر ابهام سقوط هواپیمایی اوکراین در تهران، علیه سردار حاجی زاده فرمانده دلاور هوافضای سپاه- که با حمله موشکی به عین الاسد برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم، ابهت آمریکایی ها را شکسته شد و انها را تحقیر شدند-به نوعی دیگر صورت گرفت.

بررسی روند موجود نشان می دهد که دشمنان هر وقت نتوانسته اند به طور فیزیکی ،مدافعان امنیت و اقتدار مردم را از میان بردارند، به شیوه های دیگر و نوینی هم چون نبرد ترکیبی اعم از موشک و رسانه و سایبر متوسل شده اند.

در همین رابطه روح الله مومن نسب کارشناس رسانه و فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فانوس گفت: هر تروری ابزار های خودش را می طلبد، مثلا سپهبد سلیمانی بوسیله موشک های مخصوصی به صورت فیزیکی ترور شد، شهدای هفتم تیر، شهیدان رجایی و باهنر هم از طریق بمب ترور شدند.

وی در مورد ترور نرم و شیوه های آن اظهار داشت:در ترور نرم هم از ابزارهایی مانند اینستاگرام،توییتر،تلگرام،واتساپ و گروههای این چنینی استفاده می شود . همان چنان که دشمن در ترور های فیزیکی و سخت ابزارهای متنوعی دارد، در ترورهای مجازی و نرم ، هم مردم و مسئولان، امنیت و آرامش آنها هدف قرار گرفته می شود.

ترور نرم سرداران با سلاح موشک و رسانه / چاره ی ناچار کجاست؟

کارشناس فضای مجازی افزود: بنده معتقد هستم که همانطور که در برابر موشک های آمریکایی، موشک های بومی ساخته ایم، در برابر موشک های مجازی دشمن هم باید موشک های مجازی خودمان را داشته باشیم و آن را ارتقا بدهیم .هم چنان که امروزه موشک های ما در توانمندی و برد دارای جایگاه بین المللی هستند، باید موشک های مجازی خودمان را هم مانند اینستاگرام و تلگرام با برد بین المللی بسازیم یعنی نرم افزار هایی که در محیط بین الملل مخاطب داشته باشد.

مومن نسب در مورد ترور شخصیتی سردار حاجی زاده و سردار سلیمانی گفت: سردار حاجی زاده هم شخصیتی است که توانسته بعد از شهید طهرانی مقدم، قدرت موشکی کشور را تا جایی پیش ببرد که ما آن قدر توانمندی پیدا کنیم که مهم ترین پایگاه آمریکایی ها را شخم بزنیم و آمریکایی ها هم نتوانند هیچ عکس العملی را انجام دهند، یا حتی هواپیمای بدون سرنشین دار آنها « گلوبال هاوک » را بر فراز آب های سرزمینی مان مورد هدف قرار می دهیم و آنها عاجز باشند از اینکه هرگونه پاسخی بدهند. طبیعی است که آنها از شخصیتی مثل سردار حاجی زاده که برای امنیت مردم اش تلاش می کند، شیوه ترور نرم و ترور شخصیتی را در پیش بگیرند و به شیوه های نفرت پراکنی روی بیاورند.

کارشناس رسانه تاکید کرد: اگر توانستند سردار سلیمانی، نماد قدرت منطقه ای ایران را بوسیله موشک های فیزیکی ترور کنند، سردار حاجی زاده را هم بعد از حادثه سقوط هواپیمایی بوسیله موشک های مجازی هم بدنام یا ترور کردند.

ترور نرم سرداران با سلاح موشک و رسانه / چاره ی ناچار کجاست؟

وی در مورد لزوم جدی گرفتن فضای مجازی و اهمیت آن اظهار داشت: رد پای اقدامات سایبری و استفاده از فضای مجازی در انحراف مسائل هواپیما اوکراینی و اصابت موشک به هواپیمای مسافربری که هم اکنون برای همه مبرهن شده و حتی انجام چنین اقداماتی در ترور نرم و حتی در ترور فیزیکی به هیچوجه قابل انکار نیست.

روح الله مومن نسب ادامه داد: اگر در فضای مجازی دقت نکنیم و آن را جدی نگیریم،این سبب خواهد شد که جان و آبروی مردم و عزیزان ما در معرض خطر قراربگیرد، اما اگر به فضای مجازی اهمیت لازم داده شود و برای آن برنامه ریزی صورت گیرد می توان اسلحه های مجازی آمریکا را از کار انداخت وآن را خنثی کرد، همان طور که در ماجرای عین الاسد توانستیم در عملیات علیه آمریکایی روی زمین این کار را انجام دهیم. باید همانند سلاح های موشکی، سلاح های مجازی را به گونه ای ساخت و تولید کنیم که بتواند آمریکایی ها را دچار معضل و مشکل حتی در داخل کشور آمریکا کند.

ترور نرم سرداران با سلاح موشک و رسانه / چاره ی ناچار کجاست؟

کارشناس فضای مجاری با تاکید بر استفاده از جوانان نخبه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات ادامه داد: مثلا فرض کنید نرم افزارهایی بسازیم که حتی در کشورهای تحت نفوذ آمریکا و حتی محیط داخلی آمریکا مورد استفاده قرار گیرد. اگر چنین کاری انجام شود، آمریکایی ها مجبور خواهند شد این نوع نرم افزار ها را به طریقی مسدود و فیلتر کنند که در آن صورت شعارهایشان خنثی و زیر سوال خواهد رفت یا اینکه بخواهند با آن کنار بیایند، که در آن حالت می توانیم از آن ابزارها علیه منافع دشمن استفاده کنیم.خود آمریکایی ها ابتدا شبکه ملی اطلاعات را در کشورشان راه اندازی کردند و بعد شروع کردند کشورهای دیگر را به شبکه خودشان متصل کردند یعنی در حال حاضر در فضای مجازی ما بخشی از شبکه ملی اطلاعات آمریکا محسوب می شویم .

وی ادامه داد: طبیعی است که ما هم خودمان می توانیم ابتدا شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم، در واقع هیچ راه دیگری نداریم، زیرساخت ها و شبکه های مخابراتی خودمان را راه اندازی کنیم و به شبکه ملی اطلاعات متصل و مرتبط کنیم و بعد آن را توسعه بدهیم، در قدم بعدی می توان کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه را به آن متصل کرد و در نهایت شبکه جهانی اینترنت آزاد را ایجاد و راه اندازی کرد.منتها قدم اولش راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هست.





حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس