برگزاری گردهمایی رؤسا و دبیران شورای فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور


برگزاری گردهمایی رؤسا و دبیران شورای فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور

گردهمایی روسا و دبیران شورای فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور و سازمان‌های تابعه به ریاست معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، گردهمایی روسا و دبیران شورای فرهنگی استانداریهای سراسر کشور و سازمان های تابعه، دوم بهمن ماه با هدف تجلیل از استانداریهای برتر در سال ۱۳۹۷ در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، دریافت پیشنهادات و استماع مشکلات اجرایی در انجام برنامه های ابلاغی، بهره گیری از تجارب استانداریها برتر، و انعکاس آخرین تدابیر لازم برای تعیین اولویت ها در انجام ماموریتها توسط مسئولین ذیربط در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور ناصریان رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور، شوشتری مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست، سید نجیب حسینی؛ مشاور وزیر و مسئول هماهنگی حوزه وزارتی، زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مهدیان معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد در ابتدا ناصریان ضمن خیر مقدم ، هدف از تشکیل شورای فرهنگی در مجموعه ستاد وزارت کشور و استانداریها را پیشگیری از تعدد شوراها، جلوگیری از موازی کاری در بخشهای مختلف، کاهش هزینه های ناشی از انجام برنامه های تکراری و انسجام در انجام برنامه های فرهنگی درون سازمانی ذکر کرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به انتخاب و معرفی وزارت کشور به عنوان دستگاه برگزیده در اجلاس های سراسری نماز در ۶ سال گذشته، این موفقیت را مرهون تلاش های شورای فرهنگی در ستاد وزارت کشور و استانداریها دانست و گفت برگزاری این گردهمایی در واقع فرصتی است برای تجلیل از زحمات همه دست اندرکاران در حوزه فرهنگی که بحمد ا... هر ساله برگزار و از استانداری‌های برتر تجلیل می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اشاره به لحاظ شدن برنامه ها و فعالیت های شورای فرهنگی در داشبورد مدیریتی در سال ۱۳۹۸ گفت: به منظور دستیبابی لحظه ای به عملکرد تجمیعی بخشهای مختلف در ستاد و رده های متناظر در استانداریها و همچنین رصد و پایش عملکرد واحدهای مختلف بر اساس میزان تحقق برنامه های ابلاغی و مصوب ناظر بر جدول زمانبندی اعلام شده به دفتر برنامه ریزی و بودجه، برنامه های مصوب شورای فرهنگی در حوزه های ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و برنامه های صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی معطوف به عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در داشبورد مدیریتی تعریف و پایش عملکردی به صورت ماهانه انجام می گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور، همچنین با اشاره به تفکیک معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع به دو معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع گفت: مسئولیت شورای فرهنگی استانداریها بر عهده معاونت توسعه مدیریت و منابع گذاشته شده تا از ظرفیت و امکاناتی که در این معاونت به لحاظ در اختیار قرار داشتن منابع انسانی و مالی وجود دارد، حداکثر استفاده در پیشبرد برنامه های فرهنگی دنبال گردد.

در این همایش همچنین، قشقایی دبیر شورای فرهنگی گزارشی از نحوه انجام ارزیابی صورت گرفته از عملکرد استانداری ها در سال ۱۳۹۷ در دو حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و همچنین امر به معروف و نهی از منکر را ارائه و استانداریهای برتر در دو حوزه را معرفی کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی قشقایی، در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز استانداریهای سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، خراسان جنوبی، سمنان ، خوزستان و همدان به عنوان استانداریهای نمونه انتخاب که به لحاظ عملکردی در ارزیابی صورت گرفته از طریق سامانه سجاده امتیاز کامل را از سوی هیات های ارزیابی کسب نمودند.

قشقایی افزود: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز عملکرد استانداریها با معیار میزان تحقق ۱۲ عنوان برنامه ابلاغی سال۹۷به انضمام یک برنامه ابتکاری مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این خصوص استانداری‌های سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان جنوبی، زنجان و یزد رتبه های اول تا پنجم را کسب و بازخورد ارزیابی ها به معاونین و روسای شورای فرهنگی استانداری‌ها ابلاغ شد.

در ادامه این همایش، شوشتری مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت کشور با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)،در خصوص اهمیت محاسبه نفس قبل از فرا رسیدن مرگ توصیه هایی را بیان کرد.

وی ماموریت شورای فرهنگی را به لحاظ تاثیری که تصمیمات شورا در تربیت و رشد و تعالی فکر و اندیشه و باورهای دینی و انقلابی مخاطبین اعم از کارکنان و خانواده آنان دارد بسیار مهم قلمداد نموده و اشاره کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه استانداریها است و مسئولیت آن نیز با شماست، علی رغم شرایط نا مناسب بودجه ای و مالی باید شرایطی را طوری مدیریت کرد تا کارکنان دغدغه معیشتی کمتر داشته باشند و برای غنای فرهنگی و تربیتی و تعالی روح و اندیشه آنان برنامه های مناسبی تدوین و اجرا شود.

مشاور وزیر کشور در همین زمینه افزود: تعالی نیروی انسانی به لحاظ باورهای اعتقادی و دینی مهمترین عامل در پیشگیری از آسیب های اداری و اجتماعی می باشد که در این زمینه شورای فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند.

عضو شورای فرهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی برای خانواده کارکنان برای ارتقاء روحیه امید از جمله برنامه هایی است که باید در دستور کار شورای فرهنگی قرار گیرد.

در ادامه این همایش زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور مطالبی را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز با توجه به جایگاه حاکمیتی وزارت کشور ارائه و ضمن تشکر از وزیر کشور به لحاظ ابلاغ بخشنامه ۱۲ ماده ای به استانداران سراسر کشور در سال ۱۳۹۷، گفت: بازخورد این بخشنامه نتایج خوبی را در وضعیت اقامه نماز در استان ها بالاخص در مجموعه آموزش و پرورش در بر داشت.

زرهانی با اشاره به جایگاه استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان ها گفت: از این ظرفیت می توان، در بسیج امکانات موجود در استان ها و استفاده از دستگاههای اجرایی کشور در نهادینه نمودن اقامه نماز حداکثر استفاده را برد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استفاده از نیروی انسانی مستعد وعلاقمند به کار در حوزه نماز و بکارگیری آنها در اجرای امور، استفاده از ظرفیت دستگاهها و نهادهای دولتی و خصوصی در استان ها در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز، توجه به اقامه نماز جماعت در مدارس با بهره گیری از روحانی واجد شرایط و توجه ویژه به کودکان، نوجوانان و جوانان را از جمله اولویت ها و ماموریت ها اصلی شوراهای فرهنگی ذکر کرد که می بایست برنامه ریزی لازم روی آن صورت گیرد.

در ادامه همایش، از روسا و دبیران شورای فرهنگی استانداری های منتخب و برگزیده در دو حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و همچنین امر به معروف و نهی از منکر در طول سال ۱۳۹۷ ، با حضور آقایان ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع، شوشتری رئیس مرکز حراست،زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور،مهدیان معاون ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور با اهداء لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

بر این اساس استانداری های سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، خراسان جنوبی، سمنان ، خوزستان و همدان؛شش استانداری برتر در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و سیستان و بلوچستان ، فارس ، خراسان جنوبی، زنجان و یزد ۵ استانداری برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر معرفی گردیدند.

در ادامه این همایش، همچنین معاونین استانداریهای منتخب گزارش مختصری از اهم اقدامات و فعالیتهای خود ارائه و مطالبی را پیرامون گردهمایی ذکر کردند.

تشکیل منظم و منسجم جلسات شورای فرهنگی در استانداریها ، پیش بینی اعتبار لازم برای انجام فعالیت های فرهنگی، توجه بیشتر به تهیه و جمع آوری مستندات مربوط به انجام برنامه ها و بارگذاری مستندات و انعکاس آنها به وزارت کشور و مراجع بالادستی، توجه بیشتر به نظارت میدانی و سرکشی از وضعیت اجرای برنامه ها در فرمانداریها و بخشداریها و همچنین وضعیت اقامه نماز جماعت و نمازخانه در فرمانداریها توسط شورای فرهنگی استانداریها، انعکاس اقدامات و عملکرد ماهانه استانداریها در حوزه امور فرهنگی در پنل داشبورد مدیریتی و نظارت بیشتر شورای فرهنگی استانداریها برای درج تمامی اقدامات و فعالیتها، ساماندهی نمازخانه های بین راهی در کارگروه های تخصصی مربوطه برای انجام اعمال عبادی گردشگران در ایام نوروزی از جمله محورهای مورد تاکید در گردهمایی بود که در جمع بندی نهایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور مورد توجه قرار گرفت.

بخش پایانی گردهمایی به موضوع اختصاصی در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع اختصاص یافت که با حضور مدیران کل مرتبط با این معاونت پیگیری شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی