خانه شهروند سیل‌زده آق‌قلایی توسط وزیر راه به بهره‌برداری رسید


خانه شهروند سیل‌زده آق‌قلایی توسط وزیر راه به بهره‌برداری رسید

گرگان - ایرنا - همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گلستان، 2 هزار و سیصد و بیستمین واحد احداثی مناطق سیل‌زده این استان در شهر آق‌قلا به بهره‌برداری رسید.

این منزل ۷۵ مترمربعی با استفاده از تسهیلات پرداختی دولت ساخته شده و چهارصدمین واحد نوسازی شده شهرستان آق قلا است.

در سیل ابتدای امسال گلستان بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی در گلستان آسیب دید که ۷ هزار و ۴۰۰ واحد تخریبی اعلام شده و نیازمند نوسازی بود که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۳۲۰ خانه احداث و به بهره برداری رسید.

مدیران گلستان اعلام کردند که همزمان با دهه مبارک فجر امسال، ۲ هزار و ۲۵۰ خانه احداثی دیگر سیل زدگان به بهره برداری خواهد رسید و کلید بقیه خانه های باقیمانده هم تا پایان سال تحویل مالکان آن ها خواهد شد.

خانه شهروند سیل‌زده آق‌قلایی توسط وزیر راه به بهره‌برداری رسید

طبق اظهارات مدیران بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی در شهرها ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

همچنین برای احداث واحدهای مسکونی روستایی هم مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

برای تعمیر واحدهای مسکونی در روستاها و شهرها هم تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات کم‌بهره و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی پیش از حضور در آق قلا از روند ساخت ترمینال فرودگاه بین المللی گرگان بازدید کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پنجشنبه وارد گلستان شد.

وزیر راه و شهرسازی قرار است در ادامه این سفر یک روزه از ایستگاه بین المللی راه آهن شهر مرزی اینچه‌برون در مرز استان گلستان با کشور ترکمنستان و همچنین پروژه غیرهمسطح کمربندی شهرهای علی آبادکتول و گرگان دیده کرده و چگونگی اجرای طرح اتصال راه آهن اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود را مورد بررسی قرار دهد.

در این سفر حسن نیا معاون وزیر و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای، خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها، فرزانه صادق مال واجرد معاون شهرسازی و معماری، رسولی معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و نبیان معاون وزیر و رییس سازمان ملی زمین و مسکن، حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه