مدیریت رسانه ای ضرورتی انکارناپذیر در شرایط بحرانی است


مدیریت رسانه ای ضرورتی انکارناپذیر در شرایط بحرانی است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مواقع بروز بحران، علاوه بر هماهنگی های بین بخشی و آماده باش کامل تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی، مدیریت رسانه ای و اطلاع رسانی دقیق و به موقع ضرورتی انکارناپذیر است.

حسین کلانتری روز پنجشنبه در نشست شورای مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: گاه اطلاع رسانی ضعیف وبا تاخیر در مورد بروز حوادث پیش بینی نشده سبب بروز شایعه شده و ایجاد بحران می کند که باید این مهم به طور جدی مورد تاکید حوزه معاونت عمرانی و روابط عمومی های دستگاه های خدمات رسان و امدادی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رسانه ها بویژه صدا وسیمای استان به همان میزان که در شرایط بحرانی و حوادث پیش بینی نشده ضعف ها، کمبودها و مشکلات مردمی را مطرح و به تصویر می کشند به جنبه های مثبت و خدمات رسانی های دستگاه های خدمات رسان و امدادی نیز توجه کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با توجه به بارش سنگین برف شبانه روز گذشته در شهرستان های بویراحمد و دنا و برخی مناطق سردسیری استان و ضرورت ایجاد هماهنگی های بیشتر بین بخشی در این زمینه نیز گفت: خدمات رسانی دستگاه های امدادی و تاکنون قابل تقدیر بوده است.

وی تصریح کرد: البته خط قرمز شورای مدیریت بحران در این شرایط باید خسارت جانی افراد و شهروندان درمسیرها و راه های ارتباطی باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی محورها همچون یاسوج – کاکان تا بیش از یک متر برف به زمین نشسته است ، گفت: اولویت اصلی نیروهای راهداری و امدادی مسیرهای اصلی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید از تمامی ظرفیت ها وامکانات بخش های دولتی و خصوصی ، پیمانکاران راه و شهرسازی ، بسیج ، سپاه و سایر سازمان های مردم نهاد در مواقع بروز بحران ها استفاده کرد.

کلانتری ادامه داد: با توجه به وضعیت نامساعد و ناپایدار جوی و آب و هوایی استان و برودت و کولاک شدید بویژه از صبح فردا (جمعه) مدیران دستگاه های خدمات رسان و امدادی و شهرداران به ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها آماده‌باش در محل خدمت حاضر باشند.

بیش از ۲۰۰ روستا همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: حدود ۳۰۰ روستا در مناطق برف گیر و سردسیری استان ظرف شبانه روز گذشته مسدود شده بود که هم اینک به کمتر از ۲۰۰ روستا رسیده است.

محمد نصیری راد ابراز داشت: محور یاسوج - باغچه سادات- چرام نیز به دلیل بارش سنگین برف و به دستور استاندار همچنان و از شب گذشته مسدود است.

وی تصریح کرد: نیروهای راهداری در مناطق برف گیر علاوه بر برف روبی و بازگشایی محورها ظرف شبانه روز گذشته بیش از ۶۵ مسافر در راه مانده را نجات دادند.

رهاسازی ۲۵۸ خودروی گرفتار در برف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: با بارش سنگین برف ظرف شبانه روز گذشته نیروهای امداد و نجات این جمعیت ۲۵۸ خودرو گرفتار در برف و کولاک را طی این مدت رهاسازی کردند.

سید امان الله جهان بین افزود: بیش از ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز بین مسافران و خودروهای گرفتار توزیع شد.

وی بیان کرد: هم اینک نیز ۱۲ تیم پشتیبان و بیش از ۲۰ پایگاه امداد و نجات در سطح استان و مناطق و گردنه های برف گیر مشغول امدادرسانی و خدمات به مردم و شهروندان در مسیرهای ارتباطی هستند.

بر اساس گزارش ها ارتفاع برف در پی بارش سامانه بارشی روز چهارشنبه، در برخی مناطق همچون کاکان در شهرستان بویراحمد به بالای ۴۰ سانتی متر رسید.

بیشترین باران سامانه بارشی اخیر استان در شهر بوستان به میزان ۵۱ میلیمتر ثبت شده و در این مدت در شهرهای باشت۴۶.۵،یاسوج ۴۵.۸، گنجه ای ۴۰.۵،کاکان منصورخانی ۳۹ و لنده ۳۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

میزان بارش باران در قلعه رئیسی ۳۳،امامزاده جعفر ۳۲.۵، سی سخت ۳۲،جاورده ۳۰،سرآسیاب یوسفی ۲۸،قلعه دختر ۲۴،دوگنبدان ۲۰.۴،دهدشت ۱۸.۸،چرام ۱۳ و لیکک ۳.۸ میلیمتر گزارش شده است.

ارتفاع برف در منطقه کاکان ۴۵،سی سخت ۳۰ و فرودگاه یاسوج ۱۰ سانتیمتر گزارش شده است.

برودت و سرمای شدید در مناطق سردسیری استان مصرف گاز و سایر حامل های انرژی را بالا برده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه