زمان برگزاری المپیاد علمی دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد


زمان برگزاری المپیاد علمی دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان برگزاری مرحله نخست المپیاد علمی سال تحصیلی 1399 - 1398 دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم مقطع تحصیلی متوسطه دوم استان های جنوبی کشور از جمله این استان تغییر کرد.

هادی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار بود که این المپیاد علمی هفتم بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار شود که به چهار روز بعد از آن (۱۱ بهمن ماه) موکول شد.

وی افزود: دلیل تغییر زمان برگزاری این المپیاد علمی بارش برف و باران و کاهش شدید دمای هوا در روزهای اخیر در استان ‌های جنوبی کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنین تصمیمی از سوی مسؤولان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گرفته شده و در قالب یک بخشنامه به استان های جنوبی کشور از جمله این استان اعلام شد.

زارع پور عنوان کرد: پذیرفته شدگان مرحله نخست این المپیاد علمی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد به مرحله دوم که نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار می شود، راه خواهند یافت.

وی ابراز داشت: این المپیاد علمی همه ساله با مشارکت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌ پژوهان جوان کشور در ۱۳ رشته برگزار می شود.

زارع پور گفت: این رشته ‌ها شامل ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست‌ شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اخترفیزیک، علوم زمین شناسی، سلول ‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت پژوهشی است.

وی مهمترین اهداف برگزاری این المپیاد علمی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد را شامل ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس و شناسایی دانش آموزان دارای استعداد و توانمندی علمی ویژه اعلام کرد.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع التدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری