ایجاد همگرایی برای رفع مشکلات کسب و کار دانش آموختگان


ایجاد همگرایی برای رفع مشکلات کسب و کار دانش آموختگان

رئیس همایش همگرایی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: بحث همگرایی یکی از موضوعاتی است که فرهنگستان علوم پزشکی به صورت یک زیر گروه به آن پرداخته است.

ایجاد همگرایی برای رفع مشکلات کسب و کار دانش آموختگانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی رضایت، رئیس همایش همگرایی و مسئول زیرگروه همگرایی فرهنگستان علوم پزشکی تهران در دومین همایش همگرایی علوم پایه پزشکی اظهار کرد: این دومین همایش همگرایی در علوم پایه پزشکی است که از سال گذشته شروع به فعالیت کرده است؛ یکی از وظایف اصلی فرهنگستان دیده بانی و نگاه پیشتازانه به مسائلی است که ممکن است سازمان‌های اجرایی امروزی ما به آن‌ها توجه کمتری داشته باشند.

او افزود: بحث همگرایی یکی از موضوعاتی است که فرهنگستان علوم پزشکی به صورت یک زیر گروه به آن پرداخته است.

رضایت گفت: بحث اصلی این همایش در حوزه علوم به صورت عام و در حوزه علوم پایه پزشکی به طور خاص این است که نیاز‌های جامعه امروزی با سیستم کلاسیک فعلی جوابگوی افراد نیست. تاکنون از سیستم کلاسیک فعلی که تک رشته‌ای بوده استفاده‌های زیادی کرده‌ایم، اما امروزه نیاز‌های جامعه فراتر از آنچه که فکر می‌کنید، رفته است.

او بیان کرد: آسیب شناسی‌هایی که در بحث دانش آموختگان داریم، این هشدار را به ما می‌دهد که به دنبال راه حل‌های جدیدی باشیم. اگر با همین سیستم‌ فعلی ادامه دهیم، دانش آموختگان ما در کسب و کار‌های نوین موفق نخواهند بود؛ بنابراین آموزش‌های ما هم باید به صورت میان رشته‌ای و علوم‌های مختلف دست به دست هم بدهند تا در این راه موفق‌تر باشند.

رئیس همایش همگرایی فرهنگستان علوم پزشکی تهران گفت: امروزه تمام محصولاتی که در بحث پژوهش و فناوری مطرح هستند و یا معضلاتی که در جامعه وجود دارند به تربیت، آموزش و حتی پژوهش‌هایی به روش جدید، نیازمند هستند.

رضایت بیان کرد: همه این موارد تحت سه لایه مورد بحث قرار می‌گیرند؛ لایه اول ترویج همگرایی است که باید مورد شناخت قرار بگیرد؛ دوم نهادسازی این موارد بوده که باید سازماندهی داده شود و در آخر اجرایی شدن تغییرات یا قوانین جدید است.

رئیس همایش همگرایی فرهنگستان علوم پزشکی تهران گفت: در این همایش مسئولان زیادی از سازمان‌های مختلف کشور به ویژه هیئت علمی بیش از ۲۰ دانشگاه، برای اجرایی کردن این سه لایه حضور پیدا کرده اند.

رضایت در پایان بیان کرد: امیدواریم این همایش به یک نتیجه و جمع‌بندی مناسبی برسد تا در اختیار ذی‌نفعان اصلی قرار بگیرد.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...