تولید سالانه 15 هزار تن آبزی در آذربایجان غربی


تولید سالانه 15 هزار تن آبزی در آذربایجان غربی

سرپرست مدیریت شیلات وآبزیان آذربایجان غربی گفت: سالانه 15 هزار تن آبزی در استان تولید می شود.

قریشی پنجشنبه سوم بهمن ماه در همایش یک روزه تغذیه و پرورش آبزیان که در هتل آنا ارومیه برگزار شد، افزود: سالانه ۱۵ هزار تن آبزی در استان تولید می شود که رتبه استان در این حوزه در بین استان های غیرساحلی کشور رتبه اول است.

قریشی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ۳درصد از سهم تولید آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری به دلیل برخی خشکسالی ها با کمبود تولید مواجهه هستیم.

وی بااشاره به اینکه ۵ مرکز مهم تکثیر و ۲۷۰مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: سالانه ۷۰۰۰ تن ماهی سرد آبی در این مزارع پرورش داده می شود.

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ۸۰ مرکز تکثیر مزرعه ماهیان گرمابی باتولید ۱۹۰۰تن ماهی در استان فعال است، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۱ تعاونی صید وصیادی با ۱۰۰۰ خانوار صیاد در ۱۰ دریاچه پشت سد و ۶ رودخانه دائمی در استان مشغول به فعالیت بوده و سالانه بیش از۶۰۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی استان به بازار عرضه می شود.

به گزارش ایسنا، قریشی یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ مرکز پرورش ماهیان زینتی با تولید بیش از ۷میلیون بچه ماهی در استان فعالیت دارند.

وی بااشاره به اینکه ۷۰ درصد هزینه های صنعت آبزی پروری مربوط به تهیه غذا است، ادامه داد: در سال جاری یک مرکز تولید غذای آبزیان در استان تاسیس شد تا از این طریق با تولید ۸۰۰۰ تن غذای آبزیان از هزینه های تولید کنندگان این صنعت کاسته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !