امسال بیش از 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شد


امسال بیش از 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: صنعت آبزی پروری استان نیازمند توسعه است.

رسول جلیلی پنجشنبه سوم بهمن ماه در همایش یک روزه تغذیه و پرورش آبزیان که در هتل آنا ارومیه برگزار شد، بابیان اینکه تولید ۳درصدی آبزیان کشور دراستان با توجه به اینکه دومین استان آبی کشور هستیم، سهم کمی است افزود: صنعت آبزی پروری استان با توجه به وجود برخی پتانسیل ها نیازمند توسعه است.

جلیلی با اشاره به اینکه اقتصاد اول آذربایجان غربی کشاورزی است، تصریح کرد: در شرایط فعلی تحریم، خوشبختانه صنعت کشاورزی استان به برکت بارندگی های اخیر پویا بوده و سال گذشته بیش از ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه صنعت آبزیان درحوزه کشاورزی استان همانند یک ستاره است، اظهار کرد: ۴۲۰ مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد و۳ درصد از آبزیان کشور در استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متاسفانه سرانه مصرف آبزیان در استان ۷‌.۵ کیلوگرم است که نسبت به میانگین کشور پایین بوده و علت آن عدم فرهنگ سازی برای مصرف ماهی و آبزیان است.

جلیلی یاد آورشد: باتوجه به اینکه سومین استان تولید کننده آبزیان در کل کشور هستیم، سازمان با ارائه تسهیلات بانکی و فراهم کردن زمینه توسعه مزارع آبزی استان درتلاش هستیم این صنعت را به روز تر کنیم.

وی باتاکید بر اینکه درتلاش هستیم جلوی برخی سودجویی ها در این صنعت گرفته شود، یاد آورشد: متاسفانه با وجود تولید تخم چشم زده در استان برخی سودجویان این تخم را وارد استان کرده اند که ضربه بزرگی به اقتصاد استان وارد کرده که با هماهنگی های صورت گرفته در تلاش برای مقابله با این مشکل هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022