عوارض آلایندگی وسایل نقلیه صرف توسعه حمل و نقل عمومی می شود


عوارض آلایندگی وسایل نقلیه صرف توسعه حمل و نقل عمومی می شود

معاون عمرانی وزارت کشور، گفت: موافقت مجلس با مساوی شدن سهم دولت و مدیریت شهری و روستایی از مالیات بر ارزش افزوده، حمایت خوبی از شهرداری ها و دهیاری ها است.

عوارض آلایندگی وسایل نقلیه صرف توسعه حمل و نقل عمومی می شود
به گزارش فانوس، مهدی جمالی نژاد، با بیان اینکه اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در شرایط کنونی برای مدیریت شهری و روستایی کشور مهم و تأثیرگذار می‌باشد، گفت: خوشبختانه در جریان بررسی ماده ۴۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نمایندگان مجلس با مساوی شدن سهم درآمد عمومی کشور و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

معاون عمرانی وزارت کشور، اضافه کرد: سهم درآمد عمومی به عنوان مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان و حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود.

وی همچنین مشخص شدن سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای بدون دهیاری و مناطق عشایری از عوارض و سایر جزئیات این موضوع توسط نمایندگان مجلس در جریان بررسی ماده ۴۲ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را هم خبر خوبی برای خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور دانست.

به گفته جمالی نژاد، به موجب ماده ۴۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب نمایندگان مجلس رسید، عوارض آلایندگی وسایل نقلیه برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای آلوده هزینه می‌شود.

وی همچنین موافقت مجلس با توزیع عوارض و جریمه‌های آلایندگی به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های همان شهرستان در جریان بررسی ماده ۴۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را نیز حمایت دیگری از مدیریت شهری و روستایی عنوان کرد.

معاون عمرانی وزارت کشور، ابراز امیدواری کرد با موافقت مجلس با لایحه مالیات بر ارزش افزوده و ابلاغ آن به صورت قانون، شاهد حمایت‌های قانونی خوبی در زمینه ارتقای سطح خدمت رسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عموم هموطنان و برنامه ریزی برای اداره مطلوب شهرها و روستاها باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی