استاندار خواستار آسیب زدایی از مناطق حاشیه ای البرز شد


استاندار خواستار آسیب زدایی از مناطق حاشیه ای البرز شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز از دستگاه های فرهنگی و اجرایی خواست تا نبست به آسیب زدایی در مناطق حاشیه ای شهرهای استان اقدام کنند.

عزیز اله شهبازی روز پنجشنبه در نشست کارگروه اجتماعی استان البرز افزود: دستگاه های اجرایی البرز باید با جدیت به امور مناطق حاشیه نشین بپردازند و اقدامات تشریفاتی و نمایشی پرهیز شود.

وی ادامه داد: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان البرز از محورهای موضوعی مهم در حوزه اجتماعی است که با توجه به برنامه ریزی ها در سطح ملی اقدامات موثر را دراین زمینه باید اجرایی کرد.

شهبازی گفت: براین اساس باید نیازهای زنان استان البرز با توجه به شرایط موجود بررسی و احصا شود و با برنامه ریزی در رفع مشکلات در این زمینه گام برداشت.

سیاه نمایی عواقب بدی دارد

وی اضافه کرد: بسط نگاه منفی و سیاه نمایی در جامعه عواقب خوبی در پی ندارد از این رو باید با هدف امیدافزایی و رفع موانع اقشار مختلف مردم نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب اقدام کنیم.
استاندار البرز با اشاره به سند ملی آمایش سرزمین البرز، افزود: این طرح با بهره برداری از توان کارشناسان استان در سازمان مدیریت برنامه ریزی البرز تهیه و تدوین شده و به اذعان بسیاری از مسوولان ملی بسیار جامع و دقیق است.
وی اظهار داشت: از کارشناسان مربوطه انتظار می رود که برای تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان از سند آینده پژوهی ایران بهره برداری کنند سپس به شورای توسعه استان ارجاع شود.

شهبازی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: ضرورت دارد از تمام ظرفیت ها برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بهره برداری کنیم.
وی در ادامه به بحث بررسی چگونگی اجرای پروژه روستای سالم در استان اشاره کرد و گفت: همه باید بسیج شوند تا این طرح در روستاها بویژه در مناطق محروم اجرایی شود.
استاندار البرز افزود: البرز با رشد ۳ درصدی جمعیت روستایی مواجه شده در صورتی که این امر در کشور روند منفی داشته است از این رو ضرورت دارد بستر مناسب برای مانایی جمعیت در روستاها فراهم شود.

در استان سه میلیون نفری البرز ۲۷۷ روستا وجود دارد .

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ سهم جمعیت شهری استان البرز از ۹۰.۵ درصد در سال ۹۰ به ۹۲.۶ درصد و جمعیت روستایی استان نیز از ۹.۵ درصد در سال ۹۰ به ۷.۴ درصد رسید.

۴۸.۵ درصد جمعیت استان البرز را زنان تشکیل می دهند.

۱۷ منطقه حاشیه نشین در این استان شناسایی شده که دارای وضعیت بحرانی هستند و ۹۰۰ هزار نفر نیز در مناطق حاشیه ای سکونت دارند.

ضریب شهر نشینی استان البرز در تیرماه امسال بالغ بر ۹۲.۶ درصد عنوان شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا