ارسال اقلام ضروری به سیل‌زدگان شرق هرمزگان/ خسارت 10 میلیارد تومانی سیل به مددجویان استان


ارسال اقلام ضروری به سیل‌زدگان شرق هرمزگان/ خسارت 10 میلیارد تومانی سیل به مددجویان استان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان هرمزگان گفت: در برآوردهای اولیه خسارت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در هرمزگان در پی سیل اخیر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان ارزیابی شد.

محمد پایان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سیل اخیر استان هرمزگان بیش از هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش لیردف شهرستان جاسک و همچنین بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد دچار خسارت‌های اورژانسی و اولیه شدند.

وی افزود: بلافاصله در همان روزهای نخست کمک‌های اورژانسی به مددجویان انجام و با حضور فرمانداران و برگزاری جلسات مدیریت بحران در این شهرستان‌ها هزار بسته غذایی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان بین مددجویان توزیع شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: پس از بارندگی‌های اخیر در کل استان سه هزار و ۸۴ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) دچار مشکل شده‌اند که بیشترین آسیب‌ها در بخش تخریب منازل مسکونی بخصوص در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد بوده و ۱۳۴ مورد از این منازل نیازمند تعمیر و احداث فوری هستند.

پایان تصریح کرد: در برآوردهای اولیه خسارت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در هرمزگان در پی سیل اخیر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزیابی شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مددجویان در لوازم ضروری چون یخچال، فرش، کولر، آب‌گرم‌کن، پتو و پوشاک دچار خسارت شده‌اند، افزود: برای رفع مشکلات دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در بشاگرد و جاسک نیز که با مشکل از بین رفتن لوازم‌التحریر، کیف و ... مواجه شده بودند، ۵۰ میلیون تومان کمک نقدی صورت گرفت.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان اظهار کرد: در قالب گروه‌های جهادی و با هماهنگی دفتر مرکزی این نهاد در تهران و حضور در مناطق سیل‌زده شرق استان هرمزگان، حقوق فوق‌العاده‌ای نیز برای هزار خانوار مددجو در نظر گرفته و به حسابشان واریز شد.

پایان بیشترین نیاز مردم در مناطق سیل‌زده استان هرمزگان را وسایل گرمایشی و لوازم ضروری مانند یخچال، فرش و کولر عنوان کرد و گفت: هزار تخته پتو به ارزش ۱۳۵ میلیون تومان و همچنین ۴۰ تن آرد و ۱۰ تن برنج به ارزش ۱۰۳ میلیون تومان از محل اعتبارات این نهاد تهیه و در مناطق سیل‌زده توزیع شده است؛ به‌گونه‌ای که در بعضی مناطق صعب‌العبور که در اثر سیل امکان عبور وسایل نقلیه وجود نداشت برای ارسال به‌موقع از حیواناتی مانند الاغ استفاده کردیم.

پایان با اشاره به کمک‌های مردم نوع‌دوست و همیشه درصحنه استان هرمزگان، گفت: تاکنون کمک‌های اهدایی توسط خیران و مردم شامل آب‌معدنی، بخاری، پوشاک و بسته‌های غذایی بوده که به مناطق سیل‌زده استان ارسال شده است و همچنین با همکاری گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی لازم جهت تهیه تعدادی لوازم گرم‌کننده بااعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان انجام‌شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان افزود: با توجه به تخریب تعدادی زیادی از منازل مددجویان در سیل اخیر و نداشتن سرپناه، در حال حاضر بازسازی منازل مددجویان مهم‌ترین و ضروری‌ترین خدمت موردنیاز آن‌ها است و ارائه این خدمت به محرومین شرق استان نیازمند مشارکت مردم، خیرین و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر