4 طرح صنعتی ، معدنی و عمرانی در سیرجان افتتاح شد


4 طرح صنعتی ، معدنی و عمرانی در سیرجان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - دو کارخانه توسعه آلیاژ سمنگان، کارخانه های تولید بلیستر با عیار 98 درصد و تولید مسباره و بخش مخابراتی و فاز دوم روشنایی شهرک صنعتی با حضور معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در شهرستان سیرجان افتتاح شد.

محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه چهارشنبه ضمن بازدید از شهرک های صنعتی سیرجان و بخش پاریز و زید آباد ۲ طرح کارخانه توسعه آلیاژ سمنگان در بخش زیدآباد را افتتاح کرد که این طرح با اشتغال زایی ۱۵ نفر مستقیم و ۵۰ نفر غیرمستقیم در فاز نخست نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته است.

همچنین با حضور رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور کارخانه تولید بلیستر یا مس با عیار ۹۸ درصد در شهرک صنعتی بخش پاریز سیرجان به بهره برداری رسید در این طرح که بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از اعتبارت تسهیلات بانکی و شهرداری پاریز هزینه شده است برای ۵۰ نفر جوان روستایی به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال شد.

این کارخانه قادر است درماه از یکهزار و ۵۰۰ تن مواد معدنی و ۲۵۰ تن مس با عیار ۹۸ درصد را تولید کند.

در ادامه این سفر طرح آسفالت شهرک صنعتی بخش پاریز به وسعت چهار هزار متر مربع آغاز شد و مقرر شد طی هشت ماه به بهره برداری برسد و برای عملیات اجرایی این طرح ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات شهرک های صنعتی و شهرداری پاریز اختصاص یافته است.

همچنین کارخانه تولید مسباره یا ساینده های صنعتی برای صنایع نفت و گاز شهرک صنعتی زید آباد به بهره برداری رسید و این طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات تسهیلات بانکی و بخش خصوصی به پایان رسیده و برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بخش مخابراتی شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شهرک شماره ۲ و مخابرات افتتاح شد و نیازهای ارتباط مخابراتی واحدهای صنعتی این شهرک در سیرجان برطرف شد.

فاز دوم روشنایی شهرک یاد شده نیز با حضور معاون وزیر صمت به بهره برداری رسید در این طرح مسیر سه کیلومتری معابر شهرک صنعتی شماره ۲ با نصب ۱۵۰ پایه چراغ برق و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرک به اتمام رسیده است.

همچنین درنشستی با حضور صالحی نیا از ۱۰ نفر از مدیران و کار آفرینان موفق حوزه شهرک های صنعتی کرمان و سیرجان تجلیل شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست سرمایه گذاران شهرک های صنعتی در سیرجان گفت: با برنامه ریزی دقیق برای بهره برداری کامل از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری تلاش می کنیم و برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیز اولویت کاری ما است.

صالحی نیا افزود: با توکل بر خداوند متعال و در راستای حفظ و اعتلای ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت تدبیر و امید با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود و ایجاد زیر ساخت‌های لازم نسبت به جلب مشارکت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران برنامه‌ریزی داریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر هم در این نشست اظهار داشت: به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام و راه اندازی مجدد ظرفیت‌های تولیدی غیر فعال و توسعه صنایع کوچک و متوسط باید اقدام کرد.

شهباز حسن پور افزود: بیش یکصد از واحد صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی سیرجان فعال هستند که این واحدها برای ۲ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا