آزادشهر، مراوه تپه و آق قلا و کلاله برترین شهرستان های فعال اجلاسیه نماز


آزادشهر، مراوه تپه و آق قلا و کلاله برترین شهرستان های فعال اجلاسیه نماز

حسینی نتایج ارزیابی کمیته فرهنگی بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز در استان گلستان را اعلام کرد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سیدخلیل حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در اجلاسیه سراسری نماز معاونت پرورشی دو رویکرد را به عنوان سیاست های راهبردی معاونت پرورشی فرهنگی قرار داد.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان افزود: تعمیق گروه های دینی دانش آموزان و تقویت فرهنگ نماز دانش آموزان در مدارس و توجه ویژه به مراقبت های اجتماعی به دانش آموزان در مقابل آسیب های اجتماعی از رویکردهای این معاونت است.

وی تصریح کرد: در جهت تعمیق باورهای دینی دانش آموزان دو برنامه مهم برگزار شد که گلدسته های سرو با رویکرد هنر و نماز اجلاسیه نماز از این برنامه ها بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش در این اجلاسیه پر رنگ بود و از طریق ستاد اقامه نماز کمیته فرهنگی به آموزش و پرورش واگذار شد و بر همین اساس فعالیت هایی برای مدارس طراحی شد.

وی، نواخته شدن زنگ نماز در مدارس، گفتمان های دانش آموزی با موضوع نماز، توجه ویژه به نمازخانه های مدارس، برگزاری اردوهای پله پله تا خدا، اعزام مبلغان به مدارس، برگزاری فراخوان نماز و مدرسه در سطح مدارس ویژه دانش آموزان و فرهنگیان، حضور ائمه جمعه به صورت هفتگی در مدارس، برگزاری جشن تکلیف دختران و برپایی نمایشگاه های متعدد با موضوع نماز از جمله اقدامات صورت گرفته قبل از اجلاسیه بوده است.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان اظهارداشت: در همین راستا 46 شاخص مدارس و ادرات آموزش و پرورش شهرستان ها مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج ارزیابی آن اعلام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این ارزیابی، شهرستان آزادشهر رتبه اول، مراوه تپه دوم و آق قلا و کلاله به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

حسینی افزود: به منظور بررسی فعالیت ها در بطن مدرسه، ارزیابی مدرسه ای نیز توسط شهرستان ها انجام شد که در هر شهرستان یک مدرسه رتبه اول را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه این ارزیابی ها در دو ماه انجام شده و تازه به اتمام رسیده است، گفت: از 15 هزار اثر ارسالی به اجلاسیه نماز، 11 هزار اثر مربوط به استان گلستان بود و 26 درصد از منتخبین آن هم از استان گلستان بوده است.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: نهادها و ارگان ها و مدارس و مسئولان استان به نماز اهمیت دهند و مدیران مدارس نیز زنگ نماز را جدی بگیرند و شرایط را برای حضور دانش آموزان در نماز فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس فضای نمازخانه را آماده کنند و از نمازخانه برای کلاس استفاده نکنند، افزود: مدیران آموزش نماز در مدرسه را جدی بگیرند و در خصوص جریان سازی فعالیت های نمازی مانند جشن تکلیف و گفتمان های دانش آموزی بیشتر ظاهر شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...