قرارداد کدام کارمندان تمدید نمی‌شود؟


قرارداد کدام کارمندان تمدید نمی‌شود؟

پول نیوز - نادیده‌گیری وقتی به اوج می‌رسد که خطاهای متعدد کارمند هم دیده نمی‌شود. شرکت عامدانه خطاهای شما را متذکر نمی‌شود (نه آنکه نبیند) تا از شر شما خلاص شود!

قرارداد کدام کارمندان تمدید نمی‌شود؟
به گزارش پول نیوز، تمدید نشدن قرارداد کاری و بدتر از آن اخراج و از دست دادن شغل تجربه‌ای ناخوشایندی برای هر کارمند است. ناگهانی بودن اخراج، آسیب روانی آن را صدچندان می‌کند. به‌هرحال علائمی وجود دارد که بر نزدیک بودن زمان اخراج دلالت دارند. لیان تیلور، متخصص نیروی کار و نویسنده کتاب مشهور و پرفروش «محل کار وحشتناکت را رام کن» مهم‌ترین علائم اخراج را شرح می‌‌دهد. به اعتقاد او یکی از نشانه‌های کارمندان حرفه‌ای آن است که علائم اخراج را جدی می‌گیرند. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

گزارش عملکردی که درخشان نیست
بدیهی است که گزارش عملکرد منفی‌ لزوماً به معنای نزدیک بودن اخراج نیست ولی این نشانه وقتی با چند مورد دیگر همراه شود باید احساس خطر کرد. به‌خصوص اگر رئیس لازم دیده که عملکرد منفی شما را به صورت مکتوب به اطلاعتان برساند باید نگران شوید. کمتر کارمندی پیدا می‌شود که گزارش عملکردش در همان ابتدای ورود به کار درخشان باشد. بیشتر شرکت‌ها فرض را بر بی‌تجربه بودن کارمند تازه‌وارد قرار می‌دهند و فرصت دوباره می‌دهند اما اگر گزارش‌های انتقادی ادامه پیدا کند به آن معناست که شغل شما جدا به خطر افتاده است. جملاتی ازاین‌دست به شدت نگران‌کننده هستند: با فرهنگ سازمانی ما انطباق ندارید، شرکت یعنی کار تیمی و کار گروهی شما اصلا خوب نیست، به نظر می‌رسد که شخصیت و سبک کاری شما با این گروه جور درنمی‌آید یا طرز فکر شما درباره کار جدا ایراد دارد.

وقتی نادیده‌گرفته می‌شوید
اگر هنگام روبرو شدن با یک مشکل کاری به این راحتی‌ها نمی‌توانید کسی را بیابید که به کمک او عملکرد خود را ارتقا دهید، اگر به جلسات مهم دعوت نمی‌شوید یا ایمیل‌های مهم برایتان ارسال نمی‌شود و خلاصه اگر فضای کاری به گونه‌ای است که نادیده‌ گرفته می‌شوید بهتر است خوش‌بینی را کنار بگذارید و رزومه خود را به‌روزرسانی کنید. البته این نشانه‌ها را می‌توان به طرق دیگر هم تعبیر کرد اما یکی از محتمل‌ترین معانی، آن است که مدیریت سازمان یا شرکت، اعتمادش به توانایی‌های شما را از دست داده است.

نادیده‌گیری وقتی به اوج می‌رسد که خطاهای متعدد کارمند هم دیده نمی‌شود. این نشان وخیم را هم می‌‌توان به حساب پرمشغله بودن مدیریت گذاشت اما می‌تواند نشانه بسیاری بدی باشد: شرکت عامدانه خطاهای شما را متذکر نمی‌شود (نه آنکه نبیند) تا از شر شما خلاص شود! ممکن است مدارک کافی برای اثبات سوءعملکرد شما نداشته باشند و با این ترفند، زمینه را برای مرحله پایانی کار فراهم آورند.

یکی از نشانه‌های دیگر نادیده گرفته شدن آن است که کار چندانی نداشته و وقت آزاد زیادی دارید. ممکن است همه تلاش خود را به عمل آورید که خود را مشغول نشان دهید اما رئیس و مدیران شرکت عمداً شما را بیکار نگه می‌دارند و کار یا پروژه خاصی به شما واگذار نمی‌کنند. قدم آخر قبل از اخراج یک کارمند, القای این تصور به او و دیگران است که بود و نبودش فرقی نخواهد داشت.

نقطه مقابل این وضعیت که آن هم نگران‌کننده است زمانی است که زیاده از حد زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. در این حالت رئیس همه کارهای روزانه شما را زیرنظر دارد و به‌طور مستمر از شما می‌خواهد که پیشرفت عملکرد خود را گزارش کنید. وقتی تک‌تک اعمال و فعالیت‌های شما (حتی آن‌هایی که اهمیت چندانی ندارد) رصد می‌شود به آن معناست که سازمان یا شرکت به شما اعتماد ندارد.

گزارش دقیقی و تفصیلی که از شما خواسته می‌شود
ممکن است از شما خواسته شود که در ارتباط با مخارج و هزینه‌های واحدی که در آن کار می‌کنید در رابطه با زمان سپری‌شده برای کارهای مختلف یک گزارش دقیق و جزئی آماده کنید. دلیل این درخواست ممکن است آن باشد که رئیس شما فکر می‌کند از وقت خود به‌خوبی استفاده نمی‌کنید یا منابع شرکت را به هدر می‌دهید.
ممکن است صد درصد بی‌گناه باشید اما این بی‌گناهی تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. شرایط به‌ویژه وخیم‌تر خواهد بود اگر شما تنها کسی هستید که زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...