ذوب آهن با سرمربی جدید امیدوار به آینده/ جنگ طلایی پوشان در 3 جبهه


ذوب آهن با سرمربی جدید امیدوار به آینده/ جنگ طلایی پوشان در 3 جبهه

تعطیلات نیم فصل به اتمام رسید، و دو تیم سپاهان و ذوب آهن در تعطیلات نیم فصل بازیکنانی را جذب کردند و البته بازیکنانی از این دو تیم جدا شدند.

پس از تعطیلاتی حدودا یک ماهه قطار لیگ برتر دوباره از۲۷ دی ماه به حرکت درآمد و تیم های سپاهان و ذوب آهن نیز روز شنبه ۵ بهمن ماه به ترتیب با تیم ­های ماشین سازی و پارس جنوبی جم بازی خواهند داشت.

سپاهان و ذوب آهن در نقل و انتقالات

نقل و انتقالات لیگ برتر از تاریخ ۲۶ آذر تا ۲۳ دی ماه بود، که تیم سپاهان به رفع نقاط ضعف پرداخت و ذوب آهن با وجود جذب یک دروازه بان، مهره ­های تاثیرگذاری را از دست داد.

با توجه به مصدومیت عزت پورقاز ضروری ترین خرید برای سپاهان به خدمت گرفتن یک مدافع میانی تخصصی بود که در همان ابتدا محمد طیبی با نظر امیر قلعه نویی از تیم نفت مسجد سلیمان به سپاهان پیوست تا اولین خرید زردپوشان لقب گیرد.

از آنجایی که زمزمه ­هایی مبنی بر جدایی سعید آقایی به گوش می ­رسید، دومین خرید سپاهان محمد ترکمان بود که در پست دفاع چپ بازی می ­کند. ترکمان از پارس جنوبی جم به تیم سپاهان اضافه شد.

سومین و جنجالی­ ترین خرید سپاهانی ها در نقل و انتقالات زمستانی سروش رفیعی بود. سپاهان با وجود نورافکن، محبی، مسلمان و کومان هافبک ­های طراح و بازی ساز خوبی را در اختیار دارد؛ اما از آنجایی که مسلمان و کومان با مصدومیت ­هایی جزئی مواجه می ­شدند و نورافکن و محبی نیز پیوسته در اختیار تیم ملی قرار می ­گیرفتند، حضور یک هافبک طراح که به سپاهان کمک کند، حس می­ شد.

رحیم زهیوی نیز برای سپاهان در دیدار تدارکاتی برابر سایپا به میدان رفت، تا با نظر امیر قلعه نویی به تیم اضافه شود؛ اما این خرید صورت نگرفت و پرونده جذب زهیوی بسته شد.

با وجود این سه خرید امیر قلعه ­نویی به دنبال بازیکن دیگری نیز است، تا خط حمله خود را تقویت کند و طبق قوانین این بازیکن نباید با تیمی قرارداد داشته باشد تا به عنوان بازیکن آزاد به سپاهان اضافه شود.

خروجی ­های تیم سپاهان حامد بحیرایی، مهدی رحیمی و ابوالفضل عکاشه بودند که هر سه به عنوان یار قرضی به تیم ­های نساجی و آلومینیوم اراک پیوستند.

نکته قابل توجه در نقل و انتقالات تیم ذوب آهن جذب بازیکن بدون داشتن سرمربی بود و ۳ بازیکنی که به ذوب آهن اضافه شدند هر سه با نظر کادر مدیریتی باشگاه جذب شدند.

ذوبی ­ها در نیم فصل نخست درون دروازه خود ثبات نداشتند و مهدی خلیلِ لبنانی که سابقه حضور در درون دروازه تیم ملی لبنان را دارد، اولین خرید آن ها بود.

فرشاد محمدی مهر دومین بازیکنی بود که از شهر خودرو با محمدرضا خلعتبری معاوضه شد و به ذوب آهن پیوست.

همچنین سجاد آقایی که ابتدا برای حضور قرضی در ذوب آهن به مشکل خورد پس از رضایت باشگاه استقلال به صورت قرضی به ذوب آهن پیوست.

آخرین کسی که باشگاه ذوب آهن جذب کرد، سرمربی بود. پس از اعلام اسامی مختلف بالاخره میودراگ رادولوویچ مونتنه نگرویی به عنوان سرمربی این تیم اعلام شد. رادولوویچ در جلسه معارفه خود بسیار با انیگزه نشان داد و همه کادر مدیریتی باشگاه نیز از حضور این شخص به عنوان سرمربی ابراز امیدواری کردند، اما باید منتظر ماند و دید پس از گذشت چند بازی رادولوویچ به ثبات در تیم ذوب آهن خواهد رسید.

از آنجایی که تیم ذوب آهن تا آخرین روز­های نقل و انتقالات سرمربی نداشت، درهای خروج باشگاه تقریبا باز بود. ارسلان مطهری، میلاد فخرالدینی، محمدرضا خلعتبری و زبیر نیک نفس که هر کدام در نیم فصل اول از مهره ­های تاثیرگذار ذوب آهن بودند، از این تیم جدا شدند.

ذوب آهن با سرمربی جدید امیدوار به آینده/ جنگ طلایی پوشان در 3 جبهه

سپاهان و ذوب آهن از دریچه آمار و ارقام

سپاهانی ها از ۱۶ بازی که انجام دادند ۸ پیروزی، ۷ تساوی و یک شکست را در کارنامه خود ثبت کرده اند و با ۳۱ امتیاز پس از پرسپولیس تیم دوم جدول هستند.

زردپوشان اصفهانی با ۲۷ گل زده پس از استقلال بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. شاگردان قلعه نویی ۱۰ گل نیز در ۱۶ بازی دریافت کرده ­اند.

ذوبی­ ها با ۳ برد، ۶ تساوی، ۷ شکست و فقط ۱۵ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند. همچنین سبزپوشان اصفهانی با ۱۳ گل زده و دریافت ۱۹ گل، عملکرد خوبی در خط دفاع و حمله نداشتند.

در تعطیلات به سپاهان و ذوب آهن چه گذشت؟

سپاهان پس از لغو اردوی خارج از کشور تهران را جایگزین کرد و حدود ۷ روز در تهران اردو برپا کردند و در این اردو با تیم ­های سایپا و شهرخودرو نیز دیدار­های دوستانه ای داشتند. همچنین شاگردان قلعه نویی در ادامه بازی های دوستانه در اصفهان نیز با تیم نساجی مازندران بازی کردند.

بازیکنان ذوب آهن نیز که با کادر فنی اصفهانی خود تمرین می­ کردند، بیشتر تمرینات بدنی انجام دادند و پس از معرفی شدن رادولوویچ به عنوان سرمربی ذوب آهن، آن ها یک دیدار دوستانه با تیم رضوانی اصفهان انجام دادند.

نیم فصلی سخت در انتظار هر دو تیم

تیم سپاهان در اولین دیدار خود پس از تعطیلات روز شنبه ۵ بهمن از ساعت ۱۵ به مصاف ماشین سازی تبریز خواهد رفت. ماشین سازی که با ۲۲ امیتاز در رده نهم جدول قرار دارد، همیشه برابر تیم­ های بالای جدول خوب ظاهر شده است، اما سپاهانی ها برای این که از کورس قهرمانی عقب نمانند، باید از همین ابتدا حداکثر امتیازات را جمع آوری کنند تا در پایان فصل به مشکلی نخورند. همچنین از آنجایی که سپاهانی ها باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند، دیدارهای فشرده­ ای را پیش رو دارند و باید ببینیم شاگردان قلعه نویی از این مسیر سخت چگونه خارج می ­شوند.

در آن سمت ذوبی­ ها در اولین دیدار روز شنبه ۵ بهمن از ساعت ۱۵:۴۵ میزبان تیم پارس جنوبی جم هستند. پارس جنوبی نیز پس از کناره گیری مهدی تارتار، هومن افاضلی را به عنوان سرمربی خود معرفی کرد. این تیم با ۱۴ امتیاز در رده دوازدهم، پشست سر ذوب آهن قرار دارد. شاگردان رادولوویچ اگر می ­خواهند فصل را در بالای جدول تمام کنند، حداقل باید در بازی­ های خانگی امتیازات لازم را کسب کنند. همچنین رادولوویچ برای اثبات خود و ثبات بر روی نیمکت ذوب آهن باید از همین ابتدا به فکر پیروزی باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان