مراسم آزادسازی کمپ آشوویتز؛ رییس‌جمهور لهستان به اسراییل نرفت


مراسم آزادسازی کمپ آشوویتز؛ رییس‌جمهور لهستان به اسراییل نرفت

شفقنا- برخی رهبران جهان در اسراییل حضور دارند. آنها به خاطر شرکت در هفتادوپنجمین سالگرد آزادسازی اردوگاه کار اجباری آشوویتز به سرزمین‌های اشغالی رفته‌اند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، درحالیکه برخی رهبران جهان از جمله پوتین و مکرون روسای جمهور روسیه و فرانسه و همچنین مایک پنس معاون ترامپ به سرزمین‌های اشغالی رفته‌اند تا در مراسم […]

مراسم آزادسازی کمپ آشوویتز؛ رییس‌جمهور لهستان به اسراییل نرفت

شفقنا- برخی رهبران جهان در اسراییل حضور دارند. آنها به خاطر شرکت در هفتادوپنجمین سالگرد آزادسازی اردوگاه کار اجباری آشوویتز به سرزمین‌های اشغالی رفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، درحالیکه برخی رهبران جهان از جمله پوتین و مکرون روسای جمهور روسیه و فرانسه و همچنین مایک پنس معاون ترامپ به سرزمین‌های اشغالی رفته‌اند تا در مراسم رژیم صهیونیستی برای قربانیان اردوگاه آشوویتز شرکت کنند، رییس جمهور لهستان ترجیح داده در کشورش بماند و به اسراییل نرود. لهستان اعلام کرده خود در روز ۲۷ ژانویه مراسم جداگانه‌ای برای یهودیان کشته شده در این اردوگاه برگزار خواهد کرد. ۷۵ سال پیش ارتش سرخ شوروی با ورود به خاک لهستان، نازی‌ها را شکست داد و آشوویتز را آزاد کرد.

اسراییل و لهستان بارها در مورد هلوکاست و کشتار یهودیان اروپا به دست آلمان نازی درگیر شده‌اند. اسراییل بارها لهستان را به مشارکت در این کشتار و عدم احترام کافی به قربانیان متهم کرده است. با این حال این بار، رییس جمهور لهستان به این خاطر که اجازه سخنرانی در مراسم یادبود قربانیان آشوویتز را نداشته به اسراییل نرفته است. رییس جمهور لهستان گفته وقتی روسای جمهور کشورهای فرانسه، آلمان و روسیه سخنرانی می‌کنند او هم باید سخنرانی کند چون اصولاً آشوویتز در خاک لهستان قرار داشته است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری