51 میلیمتر باران در شهر بوستان بارید


51 میلیمتر باران در شهر بوستان بارید

گچساران - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین باران سامانه بارشی اخیر استان در شهر بوستان به میزان 51 میلیمتر ثبت شده است.

ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت در شهرهای باشت۴۶.۵،یاسوج ۴۵.۸، گنجه ای ۴۰.۵،کاکان منصورخانی ۳۹ و لنده ۳۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

وی تصریح کرد: میزان بارش باران در قلعه رئیسی ۳۳،امامزاده جعفر ۳۲.۵، سی سخت ۳۲،جاورده ۳۰،سرآسیاب یوسفی ۲۸،قلعه دختر ۲۴،دوگنبدان ۲۰.۴،دهدشت ۱۸.۸،چرام ۱۳ و لیکک ۳.۸ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ارتفاع برف در منطقه کاکان ۴۵،سی سخت ۳۰ و فرودگاه یاسوج ۱۰ سانتیمتر گزارش شده است.

بهره مند ابراز داشت:براساس آخرین آمار که روز سی ام دی اعلام شده میزان بارندگی های امسال در استان ۲۶۵.۹ میلیمتر بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان بارندگی مدت مشابه پارسال ۴۹۵.۶ میلیمتر بوده است.

وی میانگین بلند مدت بارش باران کهگیلویه و بویراحمد تا روز اول دی را ۲۹۰.۹ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این آمار نشان می دهد که میزان بارندگی های امسال مطلوب است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط