برگزاری مجلس تعزیه در زیارتگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان


برگزاری مجلس تعزیه در زیارتگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس بنیاد شهید شهرستان کرمان گفت: مجالس تعزیه شهادت حضرت عباس(ع) و علی‌اکبر(ع) توسط گروه تعزیه ده‌زیار کرمان در مزار سردار دل‌ها شبیه‌خوانی می‌شود.

برگزاری مجلس تعزیه در زیارتگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از بنیاد شهید استان کرمان، مجید خواجویی رئیس بنیاد شهید شهرستان کرمان با تسلیت ایام فاطمیه(س) گفت: گلزار شهدای کرمان این روزها حال و هوای بسیار خاص و معنوی دارد که بیان آن با زبان قابل توصیف نیست.
وی افزود: از زمان تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پورجعفری گلزار شهدای کرمان خالی از جمعیت نشده و به صورت شبانه‌روزی شاهد حضور زائرانی از سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی به‌ویژه جوانان در این مکان مقدس هستیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در گلزار شهدای کرمان تدارک دیده شده که توسط خادمان شهدا در حال اجرا است بیان کرد: این برنامه‌ها شامل روایتگری رزمندگان دوران دفاع مقدس، خاطره‌گویی از سردار حاج قاسم سلیمانی، مداحی و شعرخوانی شاعران آئینی و ... است.
وی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری نیز برنامه‌های مختلفی با حضور مداحان استانی و کشوری برگزار کردند تصریح کرد: در روزهای گذشته شاهد حضور جوانانی از کشور ترکیه و قزاقستان، گروهی از خادمان حرم امام رضا(ع) و خادمان مسجد مقدس جمکران برای زیارت مزار حاج قاسم بودیم.
خواجویی از برگزاری آئین تعزیه‌خوانی در مزار سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و اظهارکرد: این مراسم به مناسبت ایام فاطمیه(س) و در یادبود شهدای جبهه مقاومت برنامه‌ریزی شده و دو مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس(ع) و شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار کرمان در این مکان مقدس شبیه‌خوانی می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرمان با بیان اینکه این دو مجلس تعزیه در روزهای شنبه و یکشنبه 5 و 6 بهمن اجرا می‌شود تأکید کرد: این مراسم به مدت دو شب از ساعت 18 به مدت دو ساعت در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا